۲ بهمن ۱۳۹۹، ۲۱:۵۰
کد خبرنگار: 2087
کد خبر: 84194458
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رسیدگی به مشکلات تولید کنندگان ضروری است

شاهرود - ایرنا - امام جمعه شاهرود گفت: بانک‌ها در کنار خدماتی که ارایه می‌دهند ، مشکلاتی برای تولیدکنندگان ایجاد می‌کنند که رسیدگی به این موضوع و ساماندهی آن ‌ها خواسته مردم است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی شامگاه پنجشنبه در نشست رییس قوه قضائیه با نخبگان و نمایندگان اقشار مختلف مردم شهرستان شاهرود ، گفت :   مهمترین مشکل مردم در شهرستان و استان سمنان  کمبود آب است،

وی تصریح کرد: احساس می شود دولت و مجلس جنگ آب را جدی نگرفته اند، برای مقابله در این جنگ باید سرمایه گذاری بیشتری شود.

امینی با بیان اینکه سالیان متمادی است که در شاهرود از ذخایر زیرزمینی آب  که همیشگی هم نیست، استفاده می شود، اظهار داشت: ۲ طرح انتقال آب شاهرود به دستور رییس قوه قضائیه حل می شود .

امام جمعه شاهرود ادامه داد : آب قطری که ۳۲ میلیارد تومان از بیت المال برای لوله گذاری هزینه شده و به ۷۰۰ متری چشمه سارها رسیده، که اکنون به خاطر مشکل قضایی ناتمام مانده است.
وی با اشاره به اینکه سد کالپوش دارای ذخیره آبی خوبی است اما مشکلاتی برای انتقال به شاهرود دارد،ابراز داشت: طرح فاضلاب شاهرود از ۲۰ سال پیش آغاز شده  و اکنون  درصد بسیار کمی از مردم از آن استفاده می کنند.

 امینی گفت : در صورت تکمیل این طرح ، زمینه های فراوانی برای استفاده صنعتی و کشاورزی از آب تصفیه شده  هست.

امینی با اشاره به اینکه فرودگاه شاهرود در سفر رییس جمهور بین‌المللی اعلام شد، افزود: اگر گمرک و کارگو در این فرودگاه مستقر شوند ، برای توسعه استان و منطقه، صادرات محصولات صنعتی و کشاورزی و جابجایی مردم قابل استفاده است.
وی ایجاد گمرک مستقل در شاهرود را ضروری خواند و گفت: چون با استان‌های خراسان رضوی ، شمالی و گلستان هم مرز هستیم می توان از ظرفیت فرودگاه ، راه آهن و راه های جاده ای استفاده کرده و جهش خوبی در منطقه ایجاد نمود.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه احساس می شود در کشور به جای تمرکززدایی شاهد تمرکزگرایی هستیم، تصریح کرد: با ایجاد فروشگاه های زنجیره ای حقوق کسبه خرد  ضایع می‌شود.

وی گفت :  این فروشگاه‌ها مجوز راه اندازی را از مرکز می‌گیرند اما چرخه اقتصادی برای شهرستان ندارند، این امر موجب شده تا احساس شود از مرکز برای شهرستان ها تصمیم می گیرند و نظرات کارشناسی مسوولان محلی را نمی بینند.

 وی ادامه داد: در بحث فرهنگی هم گاهی مجوز از تهران گرفته می شود این در حالی است که در هر شهرستانی ملاحظاتی وجود دارد که در شهرهای دیگر نیست، باید به مسوولان محلی اعتماد کنند تا تمرکزگرایی احیا نشود.
امینی افزود: ساخت مصلاهای نمازجمعه شاهرود و سمنان ۱۱ سال طول کشیده که علت آن نبود نگاه جامع به شهرستان ‌هاست.

وی گفت : با هزینه برای مصلی ها می توان در همه روزهای هفته و همه امور حتی مدیریت بحران از آن استفاده کرد، مردم شاهرود نیمی از هزینه ساخت مصلی را  دادند اما تاکنون تکمیل نشده است.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه معدن بوکسیت تاش که مورد بهره برداری شرکت آلومینای جاجرم است مهمترین دغدغه مردم نسبت به محیط زیست و آب و هوا و ذخیره آبی است، تصریح کرد: از رییس قوه قضاییه درخواست داریم کارشناسان مستقل بی طرف برای حل این موضوع اعزام شوند، چنانچه برداشت معدن ضرر نداشت مردم را قانع کنند و چنانچه ضرر داشت اگرهم که طلا هم باشد نمی خواهیم ولی تکلیفش مشخص شود و دغدغه مردم برطرف گردد.

در سفر یک روزه به استان سمنان جمعی از مقامات ارشد دستگاه قضا، رئیسی را همراهی می کنند.

هدف این سفر بررسی وضعیت دستگاه قضایی دراستان سمنان و پیگیری مهمترین مشکلات مردم اعلام شده است.

حضور در نشست شورای اداری، دیدار با نخبگان، دیدار با قضات، کارکنان و مسوولان قضایی ، حضور در شورای قضایی استان و نیز دیدار با مردم شاهرود و نیز برگزاری  نشست خبری از  برنامه‌های رئیس قوه قضائیه در سفر به استان سمنان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha