۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84195033
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۳ خبر کوتاه از اشنویه

۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۳
کد خبر: 84195033
۳ خبر کوتاه از اشنویه

مهاباد- ایرنا- نجات زن روستایی دارای عارضه قلبی اهل روستای صعب‌العبور "دوربه" از برف و کولاک شدید، افتتاح خانه هلال در روستای "سنگان" و پیشرفت ۸۵ درصدی مخزن بتنی ۲ هزار متر مکعبی از جمله اخبار کوتاه شهرستان مرزی اشنویه طی هفته گذشته است.

رییس هلال احمر اشنویه روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پس از تماس خانواده یک بانوی بیمار با هلال‌احمر که به دلیل بارش برف و بسته بودن محورهای روستایی امکان انتقال یک بیمار بدحال به بیمارستان اشنویه وجود نداشت، امدادگران هلال‌احمر به این روستا عازم شده و این فرد را به روستای "اسلاملو " انتقال و سپس تحویل اورژانس بیمارستان این شهرستان داده و وی را از مرگ نجات دادند.

فخرالدین مام‌علی افزود: با توجه به برف و کولاک شدید و سخت گذر بودن این مسیر با تلاش نیروهای امدادی، عملیات نجات با موفقیت انجام شد و بیمار به بیمارستان انتقال داده شد که حال عمومی وی خوب گزارش شده است.

خانه‌ هلال روستای "سنگان" افتتاح شد

مام‌علی اظهار داشت: خانه هلال روستای سنگان روز گذشته باحضور بخشدار و امام جماعت روستا و برخی مسوولان راه‌اندازی شد.

وی ادامه داد: طبق برنامه پنج ساله ششم کشور با موضوع افزایش تاب‌آوری جوامع محلی، جمعیت هلال احمر نسبت به پیگیری قانونی راه‌اندازی خانه‌های هلال در سطح شهرستان به منظور تقویت و ایجاد زمینه حضور و مشارکت واقعی آحاد مختلف جامعه در فعالیت‌های امدادی، بشردوستانه، ارائه خدمات اجتماعی و عام‌المنفعه با رویکرد تقویت ساختارهای داوطلب محور، ترویج فرهنگ وقف، صلح و نوع دوستی در جوامع محلی را در دست اجرا قرار داده است.

رییس هلال احمر اشنویه مهمترین هدف خانه‌های هلال روستایی را توانمندسازی اهالی برای مواقع حوادث و بحران اعلام کرد و اظهار داشت: هنگام حوادث طبیعی، مناطق روستایی بیشتر از شهرها در معرض آسیب قرار می گیرند و خانه‌های هلال می‌تواند نقش ویژه‌ای در پیشگیری از آسیب‌ها دارند.

مخزن بتنی ۲ هزار مترمکعبی در اشنویه بیش‌از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد

مدیر آب و فاضلاب اشنویه گفت: مخزن آب بتنی به ظرفیت ۲ هزار متر مکعب که جهت حل مشکلات آبرسانی به برخی نقاط این شهر بیش از ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

رضا وحیدوند اظهار داشت: عملیات اجرایی این طرح که ۲۳ میلیارد ریال اعتبار برای آن پیش بینی شده از سال ۱۳۹۸ شروع شده‌است.

وی افزود: با احداث این مخزن، ذخیره حجم آب در مخازن این شهر افزایش پیدا خواهد کرد که در مواقع بحران و قطعی آب بسیار تاثیرگذار خواهد بود و سبب افزایش فشار آب در نقاط کم فشار خواهد شد.

مدیر آب‌وفاضلاب اشنویه گفت: تاکنون ۱۳ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال برای اجرای این طرح هزینه شده است که از پیشرفت مناسبی برخوردار است و به زودی شاهد بهره‌برداری از آن خواهیم بود.

وی با اشاره به واگذاری انشعابات آب جدید در این شهر افزود: ۵۲۶ فقره انشعاب آب طی ۹ ماه امسال در این شهر به مشترکان واگذار شده که همگی انشعابات نصب شده ‌است.

وی گفت: ادامه طرح احداث شبکه جمع آوری فاضلاب و ایجاد تاسیسات، تامین آب شرب شهرستان از سد چپرآباد، اصلاح توزیع شبکه توزیع آب از جمله طرح‌های مصوب در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان و فعالیت‌های جاری این اداره است که همگی در دست اقدام است.

به گزارش ایرنا، ۵۴۱ انشعاب فاضلاب شهری در اشنویه وجود دارد؛ طول شبکه فاضلاب در این شهر ۱۲ هزار و ۷۵ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha