۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۱۲
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 84195419
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نظارت بر کیفیت نان در چهارمحال و بختیاری تشدید شد

شهرکرد- ایرنا- معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از تشدید نظارت بر کیفیت نان واحدهای خبازی استان خبر داد و گفت: با واحدهایی که نسبت به این مهم بی‌توجهی کنند برخورد جدی می‌شود.

به گزارش ایرنا، با توجه به اجرای افزایش ۲۰ تا ۳۰ درصدی قیمت نان در استان چهارمحال و بختیاری از بهمن ماه، یکی از مطالبات و دغدغه‌های جدی مردم، ارتقای کیفیت نان در این استان است.

برخی از مردم با توجه به افزایش قیمت نان، خواهان  افزایش کیفیت نان هستند، تا از این طریق دورریز نان و ضایعات آن کاهش یابد و کمکی به سبدخانوارها به ویژه اقشار کم درآمد و محروم باشد.

در همین راستا سازمان صنعت، معدن و تجارت این استان در نظر دارد با تشدید بازرسی‌های بر روند کیفیت نان و جلوگیری از قاچاق آرد نظارت بیشتری داشته باشد.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در شهرستان شهرکرد سه گروه و در هریک از ۹ شهرستان دیگر یک گروه ۲ نفره ،نظارت‌های ماهانه خود را بر نانوایی‌های فعال در استان تشدید می‌کنند و چنانچه در این بازرسی‌ها موردی از تخلف به ویژه در حوزه کیفیت نان شناسایی شود، با واحد متخلف به شدت برخورد می‌شود.

غلامرضا قائدامینی افزود: امسال ۱۰ هزار و ۴۴۵ مورد بازرسی از واحدهای نانوایی استان انجام گرفته که در این بازرسی‌ها ۵۲۴ مورد تخلف شناسایی و برای آن ۳۹۹ پرونده تشکیل و به تعزیرات حکومتی ارسال شده است.

قائدامینی، ارزش ریالی این تخلفات را بیش از ۲۶ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: گرانفروشی، کم‌فروشی، تقلب، عرضه خارج از شبکه و درج نکرن قیمت از جمله این تخلفات بوده است.

وی، رعایت نکردن موارد بهداشتی را بیشترین تخلف کشف شده در بازرسی‌های انجام شده از واحدهای نانوایی استان اعلام کرد و گفت: در سالجاری ۱۱۹ مورد تخلف در این حوزه شناسایی شده که در نهایت منجر به پلمب سه واحد نانوایی در استان شد.

وی خاطرنشان کرد: همچنین سه واحد نانوایی دیگر نیز به سبب تخلف در حوزه آرد در سالجاری پلمب شده است.

معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری از مردم استان درخواست کرد تا تخلفات شکل گرفته و یا شکایت‌های خود را از طریق تلفن ۱۲۴ اطلاع دهند.

به گزارش ایرنا، در چهارمحال و بختیاری بیش از یک هزار واحد نانوایی فعال است.

همچنین سرانه مصرف آرد در استان به ازای هر فرد هشت کیلوگرم در ماه اعلام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha