به گزارش روز شنبه شهرداری تهران، حامد مظاهریان افزود: سال آینده، سال به ثمر نشینی طرح های شهر هوشمند در شهرداری تهران است و در طی این دوره منابع مالی زیادی در حوزه شهر هوشمند و شهرداری هوشمند هزینه شده است.
وی اظهار داشت: اگر مردم نتوانند از نتایج عملی طرح های شهر هوشمند بهره مند شوند، در دوره بعدی مدیریت شهری جایگاه این ایده کاهش پیدا میکند.
معاون شهردار تهران همچنین ایجاد سامانه سلامت الکترونیک شهرداری تهران را رخداد مثبتی توصیف و در عین حال بر لزوم آموزش و اطلاع رسانی پزشکان و نیز شهروندان تاکید کرد.
مظاهریان در سرعت بخشیدن به فرایند انجام این طرح تاکید و گفت: سامانه سلامت الکترونیک بخشی از طرح شهر هوشمند و نیز بخشی از موضوع مهم شفاف سازی در شهرداری تهران است.
وی ادامه داد: این طرح کمک می کند تا تمام محاسبات و انجام امور، به صورت الکترونیکی انجام شود و در واقع با این سیستم می توان به صورت شفاف مسائل مربوط به بیمه، بیمار و پزشک را دنبال کرد.
مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران نیز از مسیر طولانی و پیچیده راه اندازی این سامانه خبر داد و افزود: این سیستم با اتصال به بخشهای مختلف شهرداری به امکانات سامانه «تهران من» اضافه می شود.
محمد فرجود با بیان اینکه این سامانه به سازمان ثبت احوال و بیمهها مختلف و درون شهرداری متصل شده است، گفت: سامانه سلامت همچنین به میزکار اضافه میشود و به زودی برای شهروندان هم سرویس الکترونیک ارایه میشود و در واقع این سامانه نقشه راه خوبی برای ادامه اقدامات در حوزه سلامت مانند پزشک خانواده و بیمه است و در نهایت به پرونده الکترونیک سلامت می رسد.
وی با اشاره به فاز نخست اجرای سامانه سلامت الکترونیک توضیح داد: فاز نخست این طرح به صورت آزمونه (پایلوت) در منطقه ۱۳ انجام میشود و به طور همزمان تیم فنی و شهر سالم در درمانگاه حضور دارند.
فرجود اظهار داشت: هم اکنون این سامانه در اختیار سازمان فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) قرار دارد و هر تغییر به راحتی انجام می شود و فازهای بعدی هم به موازات آغاز شده است و به زودی رونمایی می شود.
لزوم به حداقل رساندن حضور بیماران در مراکز درمانی
مدیرعامل شرکت شهر سالم شهرداری تهران هم رونمایی از سامانه سلامت الکترونیک شهرداری را آغاز یک فعالیت جدید در مجموعه فناوری شهرداری تهران دانست و گفت: این کار آغاز حرکت بزرگ و ارزشمندی برای انجام کارهای تکمیلی است.
به گفته حمید چوبینه؛ با این روش دسترسی های سلامت ربرای یک رخداد ملی برای شهروندان و همینطور کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران رقم خواهد زد.
وی با بیان اینکه سامانه سلامت الکترونیک در فاز نخست به صورت آزمونه در منطقه ۱۳ انجام می شود، گفت: رخدادهای یکسال اخیر نشان داد که فناوری نقطه عطف تاریخی ماست و بیش از گذشته باید به آن توجه کرد.
چوبینه اضافه کرد: خدمات سلامت هم از این قائده مستثنا نیست و هم شهروندان و هم کارکنان و بازنشستگان شهرداری تهران باید خدمات و مشاورههای پزشکی را حد ممکن غیرحضوری دریافت کنند.
مدیرعامل شرکت شهرسالم با تاکید بر لزوم به حداقل رساندن حضور بیماران و مراجعهکنندگان در مطب و بیمارستانها بیان کرد: ما امروز پزشک خانواده داریم بدون اینکه نرم افزار بومی داشته باشیم و از طرف دیگر باید نسخه کاغذی حذف شود و الکترونیک باشد.
وی اضافه کرد: اما هنوز دسترسی های لازم ایجاد نشده است و با این حال امروز سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تهران مسیری را طراحی کرده است که به یک سامانه ارزشمند منابع انسانی متصل میشود که ضمن رصد همکاران در شهرداری و بازنشستگان در کاهش هزینه های شهرداری هم تاثیرگذار است.
وی ادامه داد: با ارایه سامانه سلامت الکترونیک شهرداری تهران کمک کنیم به شهروندان که هم یک الگوی قابل ارایه داشته باشیم و هم خدمات سلامت به عنوان درآمد پایدار برای شهرداری تبدیل شود.
توسعه ناوگان اتوبوسرانی از مولفههای بودجه ۱۴۰۰
حامد مظاهریان سرپرست معاونت منابع اسانی شهرداری تهران گفت: توسعه ناوگان اتوبوس رانی یکی از مولفه های بودجه سال آینده شهرداری تهران خواهد بود.
نظر شما