۷ بهمن ۱۳۹۹، ۷:۴۵
کد خبرنگار: 2091
کد خبر: 84196735
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۱۷ طرح آبرسانی استان سمنان دهه فجر افتتاح و آغاز می‌شود

سمنان- ایرنا- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان گفت: ۱۱۷ طرح آب و فاضلاب استان دهه فجر امسال با اعتبار ۷۲۹ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود.

محمد طاهری روز سه شنبه در گفت و گو با ایرنا، ابراز داشت: ۱۰۱ طرح آب‌رسانی و خدمات دفع فاضلاب از مجموع ۱۱۷ طرح با اعتبار ۵۶۲ میلیارد ریال در دهه فجر امسال در استان سمنان به بهره‌برداری می‌رسد.

وی تصریح کرد: اصلاح شبکه آب، احداث مخازن ذخیره آب آشامیدنی، توسعه شبکه جمع‌آوری فاضلاب، حفر و تجهیز چاه آب آشامیدنی و توسعه شبکه آب از جمله طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال است.
وی اضافه کرد: ۲۳ هزار متر اصلاح شبکه توزیع آب با اعتبار بالغ بر ۲۳ میلیون ریال، احداث۱۲ باب مخازن ذخیره آب آشامیدنی با حجم ۶ هزار و ۶۶۰ متر مکعب از جمله طرح‌های آماده افتتاح این شرکت در دهه فجر امسال است.
طاهری بیان کرد: نصب ۳ هزار و ۶۰ انشعاب آب، حفر و تجهیز سه حلقه چاه، نصب  یکهزار و ۵۳۵ انشعاب فاضلاب، تعویض ۹۲۰ دستگاه کنتور خراب و احداث هفت سامانه کلرزنی با اعتبار یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریال از دیگر طرح‌های آماده بهره‌برداری در دهه فجر امسال  است.
وی ابراز داشت: استانداردسازی ۹۷۰ فقره انشعاب آب، یک مورد ارتقای کیفی آب شرب با اعتبار ۳۰ میلیارد ریال و بهسازی ۲ دهنه چشمه آب آشامیدنی، از دیگر طرح‌هایی است که در دهه فجر امسال به بهره برداری می‌رسد.

آغاز اجرای عملیات ۱۶ طرح با ۱۶۷ میلیارد ریال اعتبار
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان سمنان بیان کرد: ۱۶ طرح آب و فاضلاب  با ۱۶۷ میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال اعتبار دهه فجر امسال در این استان کلنگ‌زنی می‌شود.
طاهری خاطرنشان کرد: حفر و تجهیز چند حلقه چاه آب آشامیدنی، اصلاح و توسعه شبکه و اجرای خط انتقال و تاسیسات آب از جمله طرح‌هایی است که  عملیات اجرایی آن دهه فجر امسال آغاز می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان استان سمنان خاطرنشان کرد: طرح‌هایی که در دهه فجر امسال افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود در مدت زمان بعد از هفته دولت تا بهمن ماه است.

شرکت آب و فاضلاب استان سمنان ۳۲۰ هزار و ۷۵۲ مشترک در بخش شهری و روستایی دارد.
در استان سمنان حدود یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون مترمکعب آب در سال تولید می شود که هفت درصد از آن به مصرف خانگی اختصاص دارد.
۱۰۰ درصد جمعیت شهری استان سمنان از آب آشامیدنی سالم و بهداشتی بهره‌مند هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha