۵.۹ هزار میلیارد ریال به تکمیل طرح‌های ناتمام استان سمنان اختصاص یافت

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: پنج هزار و ۹۴۰ میلیارد ریال اعتبار با دستور ریاست جمهوری برای تکمیل برخی طرح‌های ناتمام استان سمنان در حوزه راه، آب، بهداشت و درمان اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز یکشنبه در نشست برنامه‌ریزی بزرگداشت دهه فجر استان سمنان در دفتر نماینده ولی فقیه در این استان ابراز داشت: این طرح‌ها با ۵۰ تا ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی، در صورت تامین اعتبار تا اردیبهشت ۱۴۰۰ به بهره‌برداری می‌رسد و رئیس جمهوری دستور صریح برای تامین اعتبار آن ها را داده است.

استاندار سمنان گفت: افتتاح طرح های مختلف در دهه فجر کام مردم را شیرین می‌کند و به عنوان نتایج نظام و انقلاب در شهرها و روستاها امیدآفرینی می‌کند و همه می‌دانند با وجود تحریم‌ها و محدودیت منابع، دولت کماکان در حال ارائه خدمات و ساخت و ساز است.

آشناگر با بیان اینکه دولت اهتمام دارد تا دقایق پایانی عمر خود به مردم خدمات ارائه دهد ادامه داد: برخی طرح های خارج از برنامه نیز، مانند طرحی در حوزه آموزش و پرورش تامین اعتبار شد و برخی طرح‌های مربوط به سال های گذشته در دهه فجر امسال افتتاح می شود.

استاندار سمنان با اشاره به ۲ انتخابات شورای شهر و روستا و انتخابات ریاست جمهوری در سال آینده گفت: دهه فجر فرصتی برای دعوت مردم به مشارکت در انتخابات به عنوان یک وظیفه اجتماعی و سیاسی است.

آشناگر افزود: در دهه فجر از افرادی مانند کادر درمان که در شرایط سخت پشتیبان مردم بودند تجلیل می‌شود.

وی ادامه داد: مدارس همواره در این ایام پرشور و فعال بود اما امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا نمی توان مانند گذشته برنامه هایی را در آن ها اجرا کرد اما جامعه دانش آموزی باید حتماً مخاطب جدی باشند تا هر میزان که ممکن است جشن ها را به خانه برده و کودکان و نوجوانان با انقلاب و ثمرات آن آشنا شوند.

وی با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا تمام برنامه‌ها تحت تاثیر قرار گرفت افزود: در نشست قبلی ستاد ملی مقابله با کرونا اعلام شد که راهپیمایی دهه فجر باید به صورت راهپیمایی موتوری برگزار شود و سخنرانان نیز به صورت مجازی سخنرانی کنند.

استاندار سمنان گفت: درست است که اصل راهپیمایی و پای بندی به ارزش و حضور جدی مردم در خیابان‌ها را از دست می‌دهیم اما زمینه خوبی برای جذب مخاطب بیشتری به سخنرانی‌ها فراهم می‌شود.

آشناگر ادامه داد: قسمت زیادی از مخاطبان در حوزه کاری صدا و سیماست و قسمتی نیز به صورت ویدئو کنفرانس در شبکه شاد و فضاهای مجازی دیگر می تواند مورد استفاده قرار بگیرد.

وی با بیان اینکه در تمام روزهای دهه فجر، برنامه‌های متنوع و باشکوهی برگزار می‌شود ابراز داشت: لازم است شهرها بیشتر تزیین شود اما به دلیل کمبود برق، چراغ‌های کمتری استفاده شود.

آشناگر بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی از حالا برای تامین اعتبار مورد نیاز و تزئین سردر و محیط ادارات اقدام کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر اهمیت گسترش یکپارچگی در جامعه گفت: هرکس با هر گرایش سیاسی که دارد موظف است در گسترش عامل‌های وحدت گرا، آرامش بخش و امیدآفرین در جامعه تلاش کند و سخنران‌های دهه فجر با رعایت عوامل اتحاد آفرین در بین مردم سخن بگویند.

آشناگر گفت: گرایشات سیاسی مربوط به ایام دهه فجر نیست و در این دهه هرکس در هر منصبی باید در راستی ایجاد وجدت و یکپارچگی بین مردم تلاش کند.

به گزارش ایرنا، این نشست با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان، استاندار سمنان، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار سمنان و جمعی از مدیران کل ادارات برگزار شد و برنامه‌های بزرگداشت دهه فجر و چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی مورد بررسی قرار گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha