هشت مرکز نگهداری معتادان متجاهر در مشهد دایر است

مشهد- ایرنا- فرماندار مشهد گفت: طی ۲ ماه گذشته و همزمان با فرارسیدن فصل سرما، هشت مرکز موقتی برای نگهداری از معتادان متجاهر در مشهد راه‌اندازی شده است.

محمدرضا هاشمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این مراکز موقت در اماکن ورزشی و سوله‌ها آماده سازی شده و هم اکنون پذیرای سه هزار و ۸۰۰ معتاد متجاهر است.

وی ادامه داد: سه سالن دیگر نیز طی حدود ۲ هفته آینده در مشهد برای پذیرایی از هزار مددجو آماده‌سازی و تجهیز خواهد شد البته این اقدامات جدا از فعالیتهای در حال انجام برای آماده سازی اردوگاه بزرگ حسن آباد است که مخصوص نگهداری از معتادان متجاهر است.

فرماندار مشهد گفت: پس از بازدید شنبه شب استاندار خراسان رضوی از مراکز نگهداری معتادان متجاهر شهر مشهد، جلسه ستاد ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر شهرستان شامگاه یکشنبه تشکیل و نحوه ارائه خدمات مطلوب و موثر به این مراکز بررسی شد.
هاشمی افزود: در این شبهای سرد زمستان باید مراکز نگهداری تجهیز شوند تا این افراد شب را در پناهگاهی گرم و امن سپری کنند.
بر اساس اعلام پلیس راهور طی ۶ ماهه نخست سال نیمی از جانباختگان سوانح رانندگی در مشهد عابر پیاده، و بقیه به ترتیب فراوانی موتورسوار، سرنشین خودرو و دوچرخه سوار بوده اند و از سوی دیگر ۱۲ درصد از مجموع این آمار را معتادان متجاهر سرگردان در سطح شهر مشهد تشکیل می داده اند.

استان ۶ میلیون و ۹۰۰ هزار نفری خراسان رضوی حدود ۹ هزار معتاد متجاهر دارد و میزان ابتلا به اعتیاد و دخانیات در این استان ۲.۷ درصد در کل جمعیت است.  

شمار معتادان متجاهر شناسایی شده در کلانشهر ۳.۵ میلیون نفری مشهد حدود پنج هزار نفر است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha