علیاصغر دادخواه روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار ایرنا، افزود: سال ۹۹ بهعنوان سال تحول دیجیتال سازمان تامین اجتماعی نامگذاری شده، و با توجه به شیوع ویروس کرونا، این سازمان طرح ۳۰۷۰ را رونمایی کرد.
وی با بیان اینکه دوشنبه هر هفته یک سرویس کاملا غیرحضوری و نوین، به بیمهشدگان و مخاطبان سازمان تامین اجتماعی ارائه میشود، اضافه کرد: تاکنون فرایند ارائه و دریافت ۲۱ خدمت پرمراجعه و پرتراکم کاملا غیرحضوری شده و تا پایان بهمنماه با افزودن ۹ خدمت دیگر جمع این خدمات غیرحضوری به ۳۰ مورد خواهد رسید.
به گفته وی، فرایند ارائه خدمت بهصورت کاملا غیرحضوری، ۱۰ سرویس در امور بیمهشدگان، ۷ سرویس در وصول حق بیمه، ۳ سرویس در امور مستمریها و یک سرویس نیز در امور نامنویسی در قالب طرح ۳۰۷۰، عملیاتی شده است.
دادخواه با اشاره به کاهش حدود ۶۶ درصدی مراجعه مردم و بیمهشدگان به کارگزاریهای رسمی این سازمان در قم، گفت: در هفت خدمت تعویض و صدور دفترچه، تامین اعتبار، انعقاد قرارداد مشاغل آزاد و اختیاری، پرداخت هزینه پروتز و اوروتز، پرداخت کمکهزینه ازدواج، پرداخت هزینه کفنودفن و ابلاغ برگههای مطالباتی کارفرمایان در آذرماه امسال و با اجرای این طرح، ۲۹ هزار و ۹۹۰ مراجعه به پنج کارگزاری تامین اجتماعی در قم داشتهایم.
وی خاطرنشان کرد: درحالیکه در آذرماه سال ۹۸ تعداد مراجعات مردم و بیمهشدگان برای دریافت این ۷ سرویس به میزان ۸۷ هزار و ۷۶۰ مراجعه ثبت شده است.
وی افزود: برای تمدید اعتبار دفترچههای درمان تامین اجتماعی در آذرماه سال ۹۸ تعداد ۵۲ هزار و ۳۱۷ مراجعه به کارگزاریهای قم صورت گرفته که این رقم در آذرماه امسال و پس از اجرای طرح ۳۰۷۰ به عدد صفر رسیده است.
مدیرکل تامین اجتماعی قم خاطرنشان کرد: پس از اجرای طرح ۳۰۷۰ در ۲ خدمت پرداخت غرامت دستمزد ایام بیماری و صدور گواهی اقساط مستمریبگیران، هیچ مراجعهای به کارگزاریهای تامین اجتماعی قم در آذرماه امسال ثبت نشده است.
طرح ۳۰۷۰ روز دوشنبه (۱۹ آبان امسال) با هدف کاهش مراجعات حضوری به شعبههای و کارگزاریهای سازمان تامین اجتماعی افتتاح شد؛ این طرح با ارائه ۳۰ خدمت الکترونیک، ۷۰ میلیون مراجعه از مجموع ۹۶ میلیون مراجعه به شعبهها و کارگزاریهای این سازمان را کاهش میدهد.
نظر شما