یکهزار میلیارد تومان در صنعت برق چهارمحال و بختیاری سرمایه‌گذاری شد

شهرکرد- ایرنا- مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری گفت: یکهزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در صنعت برق استان طی چهار سال گذشته انجام شده است که نسبت به سال‌های گذشته آن قابل مقایسه نیست.

مجید فرهزاد روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: در طول چهار سال اخیر ظرفیت پست‌های انتقال از ۴۵۰ به یک هزار و ۴۵۰ مگاولت‌آمپر و ظرفیت پست‌های فوق توزیع از ۵۰۰ به یک هزار و ۲۳۰ مگاولت امپر افزایش یافته است.

وی ادامه داد: با این اقدامات، بستر مناسبی برای جذب سرمایه‌گذار در استان فراهم شده است و اجرای طرح‌های فوق‌سنگین و سنگین همانند پتروشیمی و فولاد در استان با محدودیتی مواجه نیست.

فرهزاد همچنین به بهینه‌سازی شبکه‌های توزیع برق در استان اشاره کرد و گفت: در سال گذشته درصد ولتاژ استاندارد در استان ۹۴ درصد بود اما این عدد در سالجاری به ۹۸ درصد رسیده است و بدین ترتیب تمام مشترکان استان ولتاژ استاندارد دریافت می‌کنند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه ۲۰۰ میلیارد تومان صرف بهینه‌سازی شبکه‌های روستایی و شهری شده است، افزود: از ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف ۲ هزار کیلومتر از سیم هوایی به کابل خودنگهدار تبدیل شده و ۴۰۰ دستگاه ترانسفورماتور هوایی به شبکه توزیع اضافه شده است.

فرهزاد، مصرف سالانه برق در استان را ۲ هزار مگاوات ساعت اعلام کرد و گفت: از این میزان ۹۰۰ مگاوات ساعت در روستاها مصرف می‌شود که بخش زیادی از آن اختصاص به بخش کشاورزی دارد.

وی با اشاره به ایجاد ۶ هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار ضعیف و پنج هزار و ۵۰۰ کیلومتر شبکه فشار متوسط، خاطرنشان کرد: ۳۰ درصد شبکه‌ها شهری و ۷۰ درصد غیرشهری است.

به گزارش ایرنا، ۳۸۵ هزار مشترک برق در چهارمحال و بختیاری وجود دارد که ۴۵ درصد آن معادل ۱۷۰ هزار مشترک روستایی است.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری و ۹۹.۵ درصد خانوارهای روستایی چهارمحال و بختیاری از خدمات برق‌رسانی برخوردار هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha