۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۸
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 84199238
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 عالم سرشناس اهل تسنن پاکستان بروحدت جهان اسلام علیه دشمنان تاکید کرد

اسلام‌آباد - ایرنا - «پیر نقیب الرحمان» عالم سرشناس اهل تسنن پاکستان با هشدار نسبت به توطئه دشمنان برای ایجاد تفرقه، بر لزوم تقویت وحدت، انسجام ملل اسلامی و تقریب مذاهب تاکید کرد.

به گزارش ایرنا، پیر محمدنقیب الرحمان صوفی و عالم برجسته اهل سنت در شهر "راولپندی" در دیدار با «احسان خزاعی» رایزن فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در پاکستان گفت: اسلام دین وحدت و صلح است و مسلمانان باید با هم متحد باشند و به قرآن و سیره  اهل بیت علیهم السلام تمسک جویند.

این عالم اهل سنت با بیان اینکه در ایران مرقد تعدادی از ائمه اطهار و امامزادگان است بر گسترش روابط فرهنگی پاکستان و ایران تاکید کرد.

احسان خزاعی رایزن فرهنگی کشورمان در این دیدار ضمن قدردانی از مواضع تقریبی پیر نقیب الرحمان مبنی بر ترویج وحدت و همبستگی میان فرق اسلامی، گفت: اشتراکات عمیق فرهنگی و دینی میان دو کشور مسلمان ایران و پاکستان وجود دارد، لذا رایزنی فرهنگی سفارت ایران برای معرفی و ترویج این مشترکات، برنامه‌های متنوع فرهنگی و دینی را برگزار می‌کند.

وی با اشاره به تلاش دشمنان برای ایجاد تفرقه در بین مسلمانان اظهار کرد، دشمنان با توطئه های مختلف در صدد تخریب فضای دوستی و برادری در میان مسلمانان دو کشور هستند.

رایزن فرهنگی ایران در پاکستان، ساخت فیلم تفرقه انگیز "بانوی بهشت“ را نمونه ای از تلاش دشمنان برای برافروختن آتش فرقه گرایی در میان مسلمانان دانست .

در این دیدار دو طرف بر وحدت مسلمانان برای خنثی کردن توطئه های دشمنان تاکید کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha