۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبرنگار: 1935
کد خبر: 84200720
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برف و کولاک زمستانی در راه همدان

۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۴
کد خبر: 84200720
برف و کولاک زمستانی در راه همدان

همدان- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان گفت: با ورود یک سامانه بارشی و افزایش سرعت وزش باد، بارش باران، ریزش برف و کولاک برخی از نقاط استان همدان را فرا می‌گیرد.

محمدحسن باقری‌شکیب روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های ماهواره‌ای، با ورود یک سامانه بارشی مدیترانه‌ای از عصر پنجشنبه به استان، بارش باران، ریزش برف و افزایش سرعت وزش باد در بیشتر نقاط پیش بینی می‌شود.

وی اظهار داشت: در پی ورود این سامانه، دمای هوای مناطق مختلف استان افزایش می‌یابد و دمای کمینه همه شهرها به بالای صفر درجه سانتی گراد می‌رسد.

باقری‌شکیب عنوان کرد: در مدت زمان فعالیت این سامانه، میزان سرعت وزش باد افزایش می‌یابد و موجب کولاک در گردنه‌ها و نقاط کوهستانی می‌شود.

وی تصریح کرد: فعالیت این سامانه در نیمه غربی و جنوبی استان، بیشتر از سایر نقاط است و با این وجود در مجموع از این سامانه انتظار بارش قوی نداریم.

کارشناس اداره‌کل هواشناسی استان همدان اضافه کرد: فعالیت این سامانه تا روز یکشنبه به صورت متناوب در استان همدان ادامه دارد.

وی افزود: نهاوند با ۱۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و کبودراهنگ با ۱۰ درجه سانتی‌گراد زیر صفر به ترتیب گرمترین و سردترین نقاط استان در ۲۴ ساعت گذشته بودند.

باقری شکیب گفت: بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همدان نیز در این مدت به ترتیب ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر و ۶ درجه سانتی‌گراد زیر صفر ثبت شده است.

آب و هوای استان همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha