۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۴۲
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 84200761
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۷۸ میلیارد تومان طرح بنیاد مسکن در کردستان بهره برداری می‌شود

سنندج - ایرنا - مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان گفت: همزمان با دهه فجر ۱۷۸ میلیارد تومان طرح عمرانی در بخش های طرح هادی، مسکن محرومان و بازسازی واحدهای مسکونی سیل زده به بهره‎برداری می‌رسد.

به گزارش ایرنا، رضا قادری روز چهارشنبه در نشست خبری اظهار داشت: سه طرح هادی با یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان، ۲هزار و ۹۶ واحد بازسازی شده سیل ۹۸ با ۱۷۰ میلیارد تومان ( ۴۷ میلیارد تومان بلاعوض) و ۵۰ واحد مسکن محرومین در سنندج با هفت میلیارد تومان اعتبار است.

وی افزود: ۴۶ هزار و یکصدمین واحد مقاوم سازی شده مسکن روستایی استان در دهه فجر افتتاح و ۸۴ هزار و ۸۰۰ و دوازدهمین جلد سند مالکیت روستایی هم به متقاضیان واگذار می‌شود.

وی با بیان اینکه طرح هادی در هزار و ۳۵۳ روستای استان تهیه و در ۱۷۷ روستا بازنگری این طرح انجام شده است، افزود: در حال حاضر این طرح در ۵۴۵ روستا اجرا شده است.

قادری  اضافه کرد: از یک هزار و ۶۹۵ روستای استان، یک هزار و ۳۱۵ روستا جمعیت بالای ۲۰ خانوار دارد که تا پایان برنامه پنجم توسعه باید مطالعه طرح هادی این تعداد به پایان می‌رسید که بیش از برنامه محول شده اجرایی شده است.

مدیرکل بنیاد مسکن افزود: تاکنون ۲ هزار و ۸۶۲ واحد مسکن شهری برای قشار کم‌درآمد، چهار هزار و ۵۱۱ واحد مسکونی مهر در شهرهای زیر۲۵ هزار نفر جمعیت، ۴۶ هزار و ۱۰۰ واحد مسکن روستایی اجرا شده است.

وی به در دست اجرا بودن احداث و ۲ هزار واحد مسکونی برای محرومین استان در تمامی شهرستان‌ها با کمک سازمان برنامه و بودجه و استانداری کردستان اشاره کرد و گفت: از این تعداد کار اجرایی هزار۵۰۰ واحد به پایان رسیده است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کردستان به کمک‌رسانی بنیاد مسکن کردستان به مناطق حادثه دیده کشور ناشی از حوادث غیرمترقبه هم اشاره کرد و افزود:  بازسازی ۱۱ هزار و ۵۰ واحد مسکن حادثه دیده و تعمیر ۱۴ هزار و ۴۳۶ واحد مسکونی در مناطق مختلف کشورتوسط بنیاد مسکن کردستان انجام شده است.

وی گفت: در استان هم ۶ هزار و ۴۰۰ واحد مسکونی  خسارت دیده از بلایای طبیعی بازسازی و هشت هزار و ۳۷ واحد شهری و هشت هزار و ۳۷ واحد شهری هم تعمیر شده است و پنج هزار و ۲۶۴ واحد مسکونی روستایی هم بیمه شده است.

قادری به طرح اقدام ملی مسکن در کردستان هم اشاره کرد و افزود: هزار و ۳۰۷ واحد مسکن در قالب این طرح در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت در دست اجرا است.

وی افزود: تاکنون ۶ هزار و ۲۴۴نفر در استان در این طرح ثبت‌نام کرده‌اند که در فاز نخست هزار و ۳۰۷ نفر سهمیه دریافت کرده‌اند و تاکنون زمین مورد نیاز برای هزار و ۳۰۰ واحد تامین شده و مشکل اصلی کمبود زمین در استان به ویژه در کامیاران است.

وی گفت: ۵۰ هزار متر مربع، طرح مختلف شامل مراکز علمی و دینی توسط بیناد مسکن در استان اجرایی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha