کنار دولت به رفع مشکلات مردم کمک می‌کنیم

تهران-ایرنا- دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با تاکید بر اینکه برای رفع مشکلات مردم با دولت همکاری می‌کنیم، گفت: مأموریت اصلی سپاه برقراری امنیت پایدار است و در کنار این مأموریت مردم‌یاری و محرومیت‌زدایی را در سراسر کشور دنبال می کند.

به گزارش  ایرنا از سپاه نیوز؛ سردار سرتیپ دوم پاسدار سید ضیاءالدین حزنی مشاور فرمانده کل سپاه و دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه صبح چهارشنبه در نشست خبری به تشریح عملکرد و کارکردهای این قرارگاه پرداخت.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه با تاکید بر این که  مأموریت اصلی سپاه  برقراری امنیت پایدار و دفاع از نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است، گفت:  سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار این مأموریت مردم یاری و محرومیت زدایی را در سراسر کشور با اولویت مناطق حساس و صعب العبور دنبال می‌کند.

سردار حزنی افزود: در گذشته اقدامات محرومیت‌زدایی تا شعاع ۷۰ کیلومتری پروژه‌ها انجام می شد اما پس از تشکیل قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی، تمامی رده‌ها و نیروها در امر محرومیت زدایی مشارکت دارند و این قرارگاه هماهنگی بین آنان را دنبال می کند.

دبیرقرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه  اثبات کارآمدی نظام، کمک به کاهش فقر و محرومیت، جلوگیری از مهاجرت بی رویه روستاییان و ارتقای سطح سلامت را از جمله اهداف اقدامات قرارگاه محرومیت زدایی سپاه عنوان و تاکید کرد: این اقدامات در حوزه فعالیت های زود بازده، متوسط و ملی دسته بندی می شود.

وی با بیان اینکه بیش از ۸۰ درصد طرح های قرارگاه محرومیت زدایی سپاه زودبازده و فاقد پیچیدگی فنی هستند گفت: بخش اعظمی از این طرح ها با کمک مردم بومی مناطق با اولویت نقاط مرزی مناطق دور افتاده و نقاط محروم و حساس اجرا می‌شود.

سردار حزنی با تاکید بر اینکه همواره پرهیز از نگاه انتفاعی در اجرای طرح ها مورد توجه ما بوده است گفت: سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در کنار دولت_ به عنوان مسوول رفع محرومیت زدایی در کشور_ قرار گرفته و به دولت در تحقق این ماموریت مهم کمک می کند.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه  اقدامات این قرارگاه  را شامل تهیه جهیزیه برای نوعروسان جوان در مناطق محروم، ساخت مسکن مددجویی و مسکن معلولین، احداث واحدهای آموزشی، مساجد، حوزه علمیه، خانه عالم و ساماندهی حاشیه شهرها عنوان و اظهار کرد: بنا داریم تمرکز خود را در سال ۱۴۰۰ روی موضوعات آب و اشتغال قرار دهیم و نیازهای عمرانی و امنیت غذایی را در مناطق محروم مرتفع کنیم.

وی با بیان اینکه در موضوع سلامت احداث و مرمت خانه‌های بهداشت، غسالخانه ها، سرویس های بهداشتی و حمام را به انجام می رسانیم گفت: ترمیم و مرمت قنات ها، چاه ها، احداث سیستم های آبخیزداری، پرورش دام، احداث استخر آبزیان و لایروبی انهار و احداث و مرمت گلخانه ها از دیگر اقدامات محرومیت‌زدایی دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه می باشد.

دبیر قرارگاه مرکزی جهاد سازندگی و محرومیت زدایی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: امروز تمامی فرماندهان نیروها، قرارگاه ها و سپاه‌های استانی ما در اقصی نقاط کشور در کنار مأموریت اصلی خود، محرومیت‌زدایی و مردم یاری را با نگاه و توجه ویژه دنبال می‌کنند.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار سیاست

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha