عضو برجسته انصارالله: ما پایبند گفت و گو برای برقراری صلح هستیم

تهران - ایرنا - عضو شورای سیاسی «جنبش انصارالله» یمن تاکید کرد: ما تلاش برای دستیابی به صلح و وادار کردن دشمن برای دست کشیدن از جنایات‌ علیه مردم یمن را وظیفه و مسئولیت خود می‌دانیم.

«علی العماد» روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: ما وظیفه خود می‌دانیم که حتی دشمنانمان را از نابودی امت باز داریم.

وی بیان کرد: ما می‌دانیم که اقدامات عربستان در چارچوب نقشه‌های آمریکا است که حتی یکپارچگی خاک این کشور و تقسیم آن به کشورهایی کوچکتر را در برنامه‌های خود قرار داده است.

العماد افزود: ما براین اساس خواستار صلح هستیم و دست همکاری برای رسیدن به این هدف را به سوی همه دراز می‌کنیم و از هر گام جدی به منظور برقرای صلح حمایت و استقبال می‌کنیم.

وی تصریح کرد: امید چندانی به سخنان آمریکایی‌ها نداریم، زیرا دولت‌های مختلف در واشنگتن نشان داده‌اند که هدف سیاست‌های این کشور استعمار کشورها، محاصره آن‌ها و انهدام و تخریب ثروتهای مردم از داخل بوده است.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن گفت: به همین خاطر به رئیس جمهوری جدید آمریکا نیز امید نداریم که گام‌هایی بردارد که بر زخم‌های مردم یمن مرهم بگذارد و حتی انتظار این نمی‌رود که در مسیر شعارهای زیبای مورد ادعای واشنگتن همچون حقوق بشر حرکت کند.

العماد افزود: نسل ما آمریکای زمان بوش، اوباما و ترامپ را دیده است و آن را رژیمی ویرانگر، استعماری، غاصب و حامی رژیم‌های استبدادی و جنایتکار و گروه‌های تندرو و تکفیری می‌شناسد.

وی اضافه کرد: ملت یمن با توجه به شواهد موجود، شکی ندارد که آمریکا پشت پرده تمام جنگها و تجاوزات به کشورهای منطقه از جمله ائتلاف سعودی در تجاوز به خاک یمن است.

العماد گفت: دستان آمریکا در بسیاری از جنایات بزرگ و زشت در جهان آشکارا دیده می‌شود و ترور شخصیت‌های بزرگ یمن نشان می‌دهد که واشنگتن فاعل اصلی این جنایت‌ها است.

وی بیان کرد: آمریکا هر بار با اقدامات خود در منطقه این باور را تقویت می‌کند و آخرین جنایت آن‌ها در خاورمیانه این سخن را تایید می‌کند، یعنی ترور فرمانده بزرگ محور مقاومت شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» بود.

عضو شورای سیاسی انصارالله یمن اضافه کرد: همه این‌ها جنایات نشان می‌دهد، آمریکا محور مقاومت و جنبش‌های فاش کننده جنایت‌ها و توطئه‌هایش را هدف قرار می‌دهد و یکی از مهمترین این جنبش‌ها، حرکت انصارالله یمن است.

العماد افزود: درباره یمن نیز آخرین سناریویی که نشان داد آمریکا فرمانده و فاعل اصلی این معرکه است، اظهارات وزیرخارجه ترامپ و تروریستی نامیدن انصارالله بود.

وی گفت: ما از این اقدام آمریکا غافلگیر نشدیم و قطعا این اقدام بر پایداری و مقاومت مردم یمن می‌افزاید و چیز جدیدی به معرکه موجود اضافه نمی‌کند، زیرا این نبرد از ابتدا یک نبرد فراگیر نظامی، سیاسی، اقتصادی و فرهنگی بوده و این اتهام نه تاثیری بر میدان نبرد دارد و نه عزم ما را درهم می‌شکند.

العماد اضافه کرد: یمن در بهترین وضعیت نظامی خود بویژه در بخش نیروی انسانی قرار دارد و در زمینه سلاح نیز امروز اندیشه یمنی انواع مختلف سلاح را طراحی می‌کند و می‌سازد.

وی افزود: برخی از سلاح‌ها رونمایی شده و برخی از آن‌ها همچنان مخفی است و این توانایی را داریم که هر روز دشمن را غافلگیر کنیم. یمن در سال‌های آینده می‌تواند صادرکننده سلاح بویژه سلاح‌های جدید باشد.

عربستان به همراه امارات و مصر با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی از فروردین سال ۹۴ با تشکیل یک ائتلاف، مردم فقیر و مسلمان یمن را هدف حملات گسترده قرار داده و در طول این سالها با سلاحهایی که واشنگتن و متحدانش در اختیار آل سعود قرار داده، هزاران نفر از شهروندان یمنی را قتل عام کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha