نماینده مجلس: انتقال آب مشروط به تامین نیازهای مبداء باشد

شهرکرد- ایرنا- نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی گفت: منطق در اجرای طرح‌های انتقال آب حکم می‌کند که در ابتدا نیازهای آبی مبداء در حوزه شرب، کشاورزی و صنعت تامین شود، سپس آب مازاد به دیگر استان‌ها انتقال داده شود.

احمد راستینه روز چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران این استان، پیگیری مسائل آب را از مهمترین مسائل و دغدغه‌های مردم چهارمحال و بختیاری عنوان کرد و گفت: در این خصوص با جدیت از مطالبات و حقوق به حق مردم استان دفاع می‌کنیم و اعتقاد ما بر این است که ارکان نظام از جمله مجلس شورای اسلامی نسبت به حقوق استان در حوزه آب واقف است اما برخی  همچنان بر انتقال‌های غیرقانونی و غیرکارشناسی آب اصرار می‌ورزد.

وی با بیان اینکه منطقی بر اجرای طرح‌های انتقال آب بین‌حوضه‌ای از استان حاکم نیست، اظهار داشت: طرح انتقال آب بهشت‌آباد از جمله این طرح‌ها است.

راستینه افزود: این منطق و عدالت نیست که طرح‌های کشاورزی استان که از سال ۸۸ مجوز قانونی گرفته‌اند متوقف شود اما از سوی دیگر اصرار بر انتقال آب از این استان وجود داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی همچنین از تکمیل طرح انتقال آب بن به بروجن در سال آینده خبر داد و گفت: علاوه‌بر ۲۰۰ میلیارد تومان که در سالجاری به این طرح جذب شد، ۲۰۰ میلیارد تومان دیگر تا پایان سال به این طرح جذب می‌شود و ۴۰۰ میلیارد تومان مصوب شده تا در سال آینده به طرح اختصاص داده می‌شود.

راستینه در ادامه از حمایت مجمع نمایندگان استان از مدیریت  استان خبر داد و گفت: در حالی که می‎‌شد با تغییرات مدیریتی ثبات را در استان برهم بزنیم اما راه دوم که حمایت از مسئولان اجرایی استان برای حل مشکلات موجود است را انتخاب کردیم.

وی تصریح کرد: اعتقاد ما بر است که می‌توان با حمایت از دولت مشکلات موجود را به خوبی برطرف کرد از همین رو از فرمانداران حمایت می‌کنیم تا بتوانند در یک فضای امن تلاش خود را برای پیگیری مشکلات به کار گیرند.

نماینده مردم شهرستان‌های شهرکرد، بن و سامان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: با این وجود اگر مدیری دچار فساد شده باشد بر اساس اسناد متقن آن را پیگیری کرده و اجازه نمی‌دهیم در قبال مردم از وظایف خود کوتاهی کند.

راستینه از نبود توسعه متوازن در استان گلایه کرد و گفت: اجرای تعداد طرح‌های عمرانی در برخی شهرها ضعیف است و برخی مناطق به سبب نبود زیرساخت با استقبال سرمایه‌گذاران روبرو نمی‌شوند.

وی پاسخگویی به انتقادات را بر شکایت از منتقدان ارجح دانست و گفت: مدیران به جای تهدید به شکایت، پاسخگو باشند و به نظر می‌رسد باید تحمل خود را در برابر انتقادات افزایش دهند.

راستینه همچنین به عملکرد مجلس شورای اسلامی در سطح ملی نیز اشاره کرد و گفت: ساماندهی قراردادهای کارگری، اختصاص اعتبار قابل توجه برای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تدوین سیستم تعرفه‌گذاری مشاغل از جمله حرفه پرستاری بخشی از سیاستگذاری‌های مجلس برای پاسخگویی به مطالبات مردم است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به رفتار  یکی از نمایندگان مجلس در روزهای اخیر، گفت: رفتار اشتباه از هر جناحی که باشد پذیرفتنی نیست و وابستگی جناحی نمی‌تواند آن را تطهیر کند.

راستینه خاطرنشان کرد: به تازگی حاشیه‌هایی پیرامون رفتار نادرست یک نماینده شکل گرفت و از دیدگاه بچه‌های انقلابی تفاوتی بین اصولگرا و اصلاح‌طلب در رفتار نادرست وجود ندارد و این رفتار از هیچ کسی پذیرفتنی نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha