مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد در حاشیه عملیات انتقال دستگاه تی.بی.ام (حفاری) به خبرنگار ایرنا گفت: عملیات انتقال این دستگاه از خط سوم و انتهای خیابان امامت ۴۹ به خط چهارم در ایستگاه "مهرمادر" آغاز شد.
کیانوش کیامرز افزود: این دستگاه حفار دارای ۲۵ قطعه بزرگ و ۲۰۰ قطعه سبک است که تا ۲۵ بهمن ماه تمام این قطعات به خط چهارم منتقل میشود.
وی ادامه داد: بزرگترین قطعه این دستگاه به وزن ۱۳۰ تن و قطر ۹.۴۵ متر امشب منتقل میشود که کار حساسی است و حدود ۹۵ درصد قطعات دستگاه حفار، خارجی است.
مدیرعامل شرکت قطارشهری مشهد گفت: مسیر ورودی دستگاه تی.بی.ام در ایستگاه "مهرمادر" و خط چهارم در قاسم آباد نیز تا ۱۰ اسفند ماه امسال به پایان میرسد و کار مونتاژ قطعات دستگاه حفار نیز با حداکثر سرعت طی یک و نیم ماه انجام میشود.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا بهجا میشوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از دو کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاههای سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد همان سال بهرهبرداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش میدهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه ۱۳۹۸ آغاز شد.
مشهد- ایرنا- عملیات انتقال دستگاه حفار قطارشهری مشهد از خط سوم به خط چهارم، چهارشنبه شب آغاز شد.
نظر شما