خراسان شمالی ۱۱ هزار میلیارد ریال تفاهمنامه با وزارت صمت امضا کرد

بجنورد- ایرنا- استاندار خراسان شمالی پنج تفاهم‌نامه با مدیران عامل سازمان‌های گسترش و نوسازی صنایع (ایدرو) و صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران، مجموعا به ارزش ۱۱ هزار میلیارد ریال امضا کرد.

به گزارش ایرنا این تفاهم نامه ها شامگاه چهارشنبه در ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی خراسان شمالی با حضور معاونان وزیر صنعت، معدن و تجارت در راستای تعیین معین های اقتصادی در شهرستان بجنورد امضا شد.

از پنج تفاهمنامه امضا شده ۲ مورد در حوزه توسعه شهرک های صنعتی استان به ارزش هزار میلیارد ریال و ۱۰ هزار میلیارد ریال تفاهم نیز با سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) به امضا رسید.

سه مورد از این تفاهمنامه ها نیز مربوط به حوزه مسوولیت های اجتماعی صنایعی چون لوله گستر اسفراین و مجتمع آلومینای جاجرم بود.

توجه به تنوع تولید در صنعت فولاد

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران (ایدرو) در این نشست اظهار داشت: اگرچه هم اکنون صنعت فولاد کشور در وضعیت نسبتا خوبی به سر می برد ولی باید تنوع و افزایش تولید را در صنایع فولاد بویژه در صنعت لوله گستر اسفراین مورد توجه قرار داد زیرا این حوزه همیشه فراز و فرودهایی داشته است.

محسن صالحی نیا با تاکید بر عزم جدی کشور برای بهره مندی از تولید و ظرفیت های داخلی، افزود: در واقع باید از این ظرفیت فولاد استان برای افزایش تولید این صنعت به خوبی بهره برد تا دیگر شاهد خرید محصولات خارجی نباشیم.

وی تصریح کرد: در این خصوص باید ۲ طرح صنعتی دارای توجیه فنی، مهندسی و اقتصادی با مشارکت بخش خصوصی در خراسان شمالی تعریف شود تا با تامین اعتبار از محل منابع سازمان ایدرو، صندوق توسعه ملی و سایر منابع ملی شاهد اجرای این طرح ها باشیم.

مخالف بروکراسی و حامی بخش خصوصی هستیم

معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران نیز در این نشست گفت: به زودی زیرساخت های شهرک های صنعتی استان کامل خواهد شد تا شرمنده سرمایه گذاران بخش خصوصی نباشیم.

علی رسولیان افزود: در واقع این سازمان مخالف بوروکراسی ها است و زیرساخت شهرک های صنعتی خراسان شمالی را به صورت ویژه تامین خواهد کرد.

وی با بیان اینکه به دنبال توسعه شهرک های صنعتی در کشور هستیم، تصریح کرد: ما به دنبال تشویق سرمایه گذاری در مناطق کم برخوردار هستیم تا سرمایه گذاری در این مناطق برای سرمایه گذاران جاذبه داشته باشد.

رسولیان با اشاره به اینکه وزارت صمت به دنبال احیای مسوولیت های اجتماعی شرکت های بزرگ صنعتی برای توانمندسازی نواحی روستایی است، خاطرنشان کرد: این مدلی است که در بسیاری از کشورهای دنیا چون آلمان بازخورد خوبی داشته است و منظور ما از مسوولیت های اجتماعی، ایجاد راه توسط شرکت ها نیست بلکه آموزش و دادن مشاوره در خصوص روش های درآمدزایی برای ایجاد کسب و کار روستاییان است.

خراسان شمالی ۹ شهرک و ۶ ناحیه صنعتی و یک منطقه ویژه اقتصادی دارد و از مجموع ۲۸۶ واحد صنعتی و تولیدی موجود در شهرکها و نواحی صنعتی این استان، ۲۴۰ واحد فعال و حدود ۴۶ واحد غیرفعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha