زمین مورد نیاز خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد اردل تامین شد
عکس تزئینی است

شهرکرد- ایرنا- فرماندار اردل با اشاره به احتمال رانش زمین در روستای افسرآباد این شهرستان گفت: زمین مورد نیاز برای جابه‌جایی خانه‌های در معرض خطر رانش زمین در روستای افسرآباد در این شهرستان تامین شد.

محمود کیانی روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا تاکید کرد: وضعیت ۱۸ واحد مسکونی در روستای افسرآباد به‌علت رانش زمین، نامطلوب است و در همین راستا پنج هکتار زمین به روستا الحاق شده است.
وی افزود: در این الحاق زمین مورد نیاز برای ۱۸ واحد مسکونی در معرض خطر تامین شده است و تعدادی از افراد زمین خود را تحویل گرفته‌اند و درخواست تسهیلات بانکی را ارائه کرده‌اند.
کیانی تصریح کرد: از مجموع خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد تاکنون مالکان هشت واحد مسکونی در داخل روستا و یا شهر دشتک منزل مسکونی اجاره کرده‌اند که اجاره‌بهای آن‌ها را بنیاد مسکن انقلاب اسلامی چهارمحال و بختیاری پرداخت می‌کند.
وی یادآور شد: ساکنان ۲ منزل مسکونی نیز هنوز جابه‌جا نشده و برای خالی کردن خانه خود مقاومت می‌کنند و تخلیه این ۲ واحد مسکونی و جابه‌جایی ساکنان آن به دستور و حکم مقام قضایی نیاز دارد.
وی گفت: شرایط لازم برای اسکان موقت و دایم اهالی و ساکنان خانه‌های در معرض خطر روستای افسرآباد شهرستان اردل مهیا است.
کیانی به مشکلات جدی برای خسارت‌دیدگان ناشی از رانش زمین در روستای افسرآباد اشاره و تاکید کرد: به علت محدودیت‌های قانونی، دولت می‌تواند زمین مورد نیاز و در نهایت یک میلیارد ریال تسهیلات بانکی و کمک بلاعوض برای ساخت منزل مسکونی این افراد تامین کند.
وی افزود: این در حالی است که منزل برخی افراد تا ۶ میلیارد ریال ارزش دارد و مشخص نیست خسارت آن‌ها را چه کسی باید جبران کند.
فرماندار اردل تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام شده و حضور کارشناسانی از سازمان مدیریت بحران کشور در روستای افسرآباد شهرستان اردل قرار شد همکاری لازم برای جبران بهش بیشتری از خسارت‌های ناشی از رانش زمین در نظر گرفته شود.
کیانی یادآور شد: همچنین قرار شد از محل اعتبارات اضطراری در اختیار سازمان مدیریت بحران کشور برای مطالعات دقیق در این حوزه اختصاص یابد.
به گزارش ایرنا، تغییر مسیر رودخانه فصلی این منطقه سبب شده است که در برخی فصل‌های سال، با شُسته شدن شن‌های مسیر این رودخانه که در بالادست روستا قرار دارد، رانش زمین گزارش شود.
اردل در ۷۵ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha