بارش برف تا شنبه در آذربایجان‌غربی ادامه دارد

ارومیه- ایرنا- کارشناس اداره‌کل هواشناسی آذربایجان‌غربی گفت: بارش برف که از نخستین ساعات بامداد امروز، پنجشنبه در استان شروع شده است تا روز شنبه ادامه دارد.

یاسر اشتاد روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با ورود سامانه بارشی به علت همراه بودن باد با این سامانه از غلظت آلاینده های هوای ارومیه نیز کاسته خواهد شد.

وی اضافه کرد: با توجه به احتمال کولاک برف در جاده های کوهستانی و محورهای خارج از شهرها لازم است تا شهروندان تا حد امکان از تردد در سطح شهر خودداری کنند.

کارشناس اداره کل هواشناسی آذربایجان غربی گفت: این سامانه در روز پنجشنبه مرکز و شمال استان و روز جمعه با حرکت به سمت عرضهای پایین تر جنوب آذربایجان غربی را در بر می گیرد.

وی ادامه داد: فعالیت سامانه از روز شنبه ضعیف تر شده و فقط بارش های پراکنده در جنوب استان رخ می دهد.

اشتاد درباره دمای هوای استان در ۲۴ ساعت گذشته گفت: دمای هوای پلدشت و چالدران در شبانه روز گذشته به عنوان سردترین شهرهای استان به ۹ درجه سانتی گراد زیر صفر رسید و دمای هوای مرکز استان، ارومیه نیز بین منفی ۶ و مثبت چهار درجه سانتی گراد در نوسان بود.

وی بیان کرد: آماده باش راهداری ها، آماده سازی تجهیزات برف زدایی و برف روبی، اجتناب از کوهنوردی و تردد در ارتفاعات به دلیل کولاک برف و احتمال ریزش بهمن و صرفه جویی در مصرف حامل های انرژی نیز باید رعایت شود.

همه ساله در اواخر دی تا پایان بهمن ماه استقرار هوای سرد در آذربایجان غربی صورت می‌گیرد و بارش برف و باران پدیده قابل ذکر برای این ایام است.

آذربایجان غربی در یک منطقه سرد و کوهستانی واقع شده و میانگین بارش های سالانه آن ۴۵۰ میلی متر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha