هوای بجنورد برای همه گروه‌ها ناسالم اعلام شد

بجنورد- ایرنا- کارشناس پایش اداره‌کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: شاخص کیفیت هوای بجنورد، مرکز استان امروز به ۱۶۵ رسید که برای تمام گروه‌های جامعه در وضعیت ناسالم قرار گرفته است.

جواد عمارلو روز پنجشنبه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امروز میزان غبار و ریزگردها در آسمان بجنورد نسبت به دیروز بیشتر شد، دیروز با اندکی کاهش در میزان آلودگی، شاخص کیفیت هوا به ۱۴۳ پی پی ام رسیده بود.

وی افزود: هفته جاری، در چند روز پیاپی، شاخص کیفیت هوا در بجنورد به وضعیت ناسالم برای گروه های حساس و یا برای تمام گروه ها رسیده بود.  

کارشناس پایش اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی خاطرنشان کرد: پدیده وارونگی دمایی و پایداری هوا سبب افزایش غلظت آلاینده ها شده است.  

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

کارشناسان می گویند گرد و غبار، علت مهم آلودگی هوای بجنورد است، اطراف شهر بجنورد عرصه فعالیت سنگ شکن ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده است.

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد، در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه، مورد توجه باشد.

آلودگی هوای خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

هواشناسی خراسان شمالی برای این هفته جوی پایدار برای مناطق مختلف پیش بینی کرده است.  

استان ۸۶۳ هزار نفری خراسان شمالی در شمال شرق  کشور واقع است.  

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha