۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
کد خبرنگار: 1347
کد خبر: 84202344
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دمای مهاباد پنج درجه گرم‌تر شد

۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۳:۳۰
کد خبر: 84202344
دمای مهاباد پنج درجه گرم‌تر شد

مهاباد- ایرنا- رییس اداره هواشناسی مهاباد گفت: با تداوم پایداری هوا میانگین دمای هوا در این شهرستان نسبت به روز گذشته پنج درجه افزایش یافته است.

اردلان محمدپور روز پنج‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: هم اکنون دمای هوا، هشت درجه بالای صفر است که دمای بالایی در این فصل از سال به شمار می رود.

وی ادامه داد: اوایل بهمن ماه سال جاری حداقل دمای هوا در مهاباد طی ۲ روز پیاپی به منفی ۱۶ درجه سانتی‌گراد رسید که سردترین شب سال این شهرستان بود.

رییس اداره هواشناسی مهاباد اظهار داشت: سامانه بارشی فعلی تا اواخر روز شنبه هفته آینده هم در منطقه تداوم خواهد داشت و طی آن احتمال بارش برف و باران و کولاک برف در ارتفاعات دور از دسترس نیست.

محمدپور بیان کرد: طی ۲ روز آینده نیز با خروج سامانه بارشی فعلی انتظار داریم میانگین دما در مهاباد بین ۲ تا سه درجه سانتی گراد دوباره کاهش یابد.

وی در خصوص بارش‌های سال آبی جاری در این شهرستان افزود: پاییز امسال در مجموع ۱۱۰ میلی‌متر بارندگی در مهاباد ثبت شد که این مقدار بارش ۴۹ درصد بیشتر از سال گذشته و هشت درصد کمتر از میانگین بلندمدت این شهرستان است.

ایستگاه هواشناسی مهاباد در سال ۱۳۳۵ به عنوان ایستگاه باران‌سنجی راه‌اندازی شد و از سال ۱۳۶۴ به ایستگاه سینوپتیک (اصلی) ارتقا یافت و در طول شبانه روز (هر ساعت یک بار) تغییرات هواشناسی در آن اندازه گیری و ثبت می‌شود.

شهرستان مهاباد علاوه این ایستگاه هواشناسی سینوپتیک، دارای هفت ایستگاه باران سنجی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha