۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۰۴
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 84202598
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۰۵ جلد سند مالکیت موقوفات در کردستان اخذ شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۰۴
کد خبر: 84202598
۲۰۵ جلد سند مالکیت موقوفات در کردستان اخذ شد

سنندج - ایرنا - مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان گفت: از اول امسال تاکنون با همکاری اداره کل ثبت اسناد و املاک ۲۰۵ جلد سند مالکیت برای موقوفات hستان اخذ شد.

حجت الاسلام محمد کاروند روز یکشنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:  علاوه بر اخذ سند مالکیت برای این تعداد موقوفه، ۲۴۶ سند دفترچه‌ای موقوفات نیز به اسناد تکبرگ تبدیل شده است.

وی  افزود: اخذ اسناد مالکیت از ضروری‌ترین اقدامات اوقاف در راستای تثبیت مالکیت موقوفات است و در چند سال اخیر اقدامات خوبی در این زمینه انجام  شده و هم‌اکنون بیش از ۸۰ درصد موقوفات استان دارای سند مالکیت است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه کردستان یادآور شد: در مجموع در سال‌های ۹۸ و ۹۹ تعداد ۹۵۲ سند مالکیت موقوفات در استان اخذ و تبدیل به تک‌برگ شده‌اند که این مهم نقش بسزایی در جلوگیری از موقوفه‌خواری و تجاوز سواستفاده ‌گران از اراضی موقوفه دارد.

وی اضافه کرد: همچنین بیش از ۵۰۰ پلاک وقفی استان  در لایه وقفی سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشور جانمایی شده است.

حجت‌الاسلام کاروند همچنین با اشاره به ثبت ۲۱وقف جدید در سال جاری در استان، گفت: شهرستان‌های بیجار و سقز هرکدام با هفت مورد بیشترین تعداد وقف‌های امسال را به ثبت رسانده‌اند  و در شهرستان‌های سنندج و مریوان سه وقف و شهرستان بانه نیز یک وقف جدید ثبت شده است.

وی با بیان اینکه نیات وقف‌های جدید این استان امورخیریه، نیات مذهبی و مساجد بوده است، افزود: در حال حاضر در استان نیاز ضروری به ثبت وقف‌هایی با نیات درمانی، امور خیریه، علمی و کمک هزینه ازدواج جوانان و اشتغال احساس می‌شود.

در حال حاضر استان کردستان دارای ۲هزار و ۳۰۱ موقوفه با ۱۹ هزار و ۱۴ رقیه است.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha