روسیه بار دیگر اتهام استفاده از سلاح شیمیایی علیه ناوالنی را رد کرد

مسکو - ایرنا - آناتولی آنتونف سفیر روسیه در آمریکا اتهام واشنگتن در مورد مسموم کردن الکسی ناوالنی منتقد اصلی دولت روسیه با سلاح شیمیایی را رد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از تاس، آنتونف روز جمعه گفت: اتهام واشنگتن علیه مسکو مبنی بر بکارگیری سلاح شیمیایی برای قتل ناوالنی ادعای بی اساس و جعلی است.

پیشتر انتونی بلینکن وزیر خارجه جدید آمریکا گفته بود که  آمریکا احتمال استفاده از سلاح شیمیایی برای مسموم کردن ناوالنی را بررسی می‌کند.

سفیر روسیه در آمریکا تصریح کرد، این نخستین بار نیست که کشورها اتهامات بی اساس و بدون ارائه هر گونه شواهد به روسیه وارد می‌کنند.  

وی افزود: ما بارها از شرکای خارجی خواسته‌ایم اطلاعات خود (در مورد اتهامات) را با ما در میان گذارند و پیشنهاد برگزاری گفت‌وگوهای حرفه‌ای به منظور روشن شدن حقایق کردیم.  

آنتونف خاطرنشان کرد: اما این گونه درخواست‌ها تاکنون بدون پاسخ مانده است.  

وی ادامه داد: روسیه بطور کامل زرادخانه سلاح شیمیایی خود را نابود کرده است و سازمان منع تسلیحات شیمیایی، امحای کامل سلاح های شیمیایی روسیه را تایید کرده است.   

الکسی ناوالنی وبلاگ نویس مخالف دولت روسیه که سه ماه در آلمان برای معالجه آنچه که مسمومیت خوانده شده است بسر برد و ۱۰ روز پیش در بدو ورود به مسکو به جرم نقض مقررات حبس تعلیقی توسط ماموران امنیتی دستگیر شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha