۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۳۴
کد خبرنگار: 1271
کد خبر: 84203709
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تردد در محورهای اشنویه بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست

مهاباد- ایرنا- رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه گفت: بر اثر بارش برف، یخبندان و کاهش دمای هوا تردد در محورهای مواصلاتی این شهرستان بدون زنجیرچرخ امکان‌پذیر نیست.

هاوری مدرس روز شنبه در گفت‌ و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:هم‌اکنون تردد در گردنه‌ "خوروشو" در مسیر اشنویه - ارومیه و جاده های اشنویه - پیرانشهر و اشنویه - نقده تنها با استفاده از زنجیر چرخ امکان‌پذیر است.

وی افزود: به رانندگان توصیه می‌شود با توجه به این شرایط از سفرهای غیرضروری خودداری کنند و در صورت نیاز نیز تمام وسایل ایمنی و گرمایشی را در خودرو خود به همراه خود داشته باشند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه افزود: از شب گذشته تاکنون سه بار محور اشنویه - ارومیه و یکبار محورهای اشنویه - نقده و اشنویه - پیرانشهر برف‌روبی شده‌ است که این عملیات همچنان ادامه دارد.

وی گفت: هم‌اکنون به دلیل یخبندان و بارش خفیف تردد در مسیر اشنویه - ارومیه به کندی صورت می‌گیرد.

مدرس افزود: با توجه به کاهش دید افقی، برودت و کاهش دما در این گردنه‌ها، رانندگان نسبت به بررسی عملکرد مناسب سیستم روشنایی، بخاری و سیستم ترمز خودرو خود اطمینان حاصل کرده و سپس اقدام به مسافرت کنند.

وی گفت: در قالب طرح زمستانی برای پاکسازی محورهای مواصلاتی در راهدارخانه‌های این شهرستان ۱۷ دستگاه سبک و سنگین برف‌روب مستقر شده است و ۱۸ مامور راهداری نیز در ۲ راهدارخانه این شهرستان  به صورت شبانه‌روزی آماده خدمات‌رسانی به مردم در قالب طرح زمستانی راهداری هستند.

رییس اداره راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشنویه افزود: برای رفع یخبندان محورهای مواصلاتی و ارتباطی شهری و روستایی، هزار و ۵۰۰ تن شن و ماسه و ۵۰۰ تن نمک در انبارهای اداره راهداری و حمل و نقل این شهرستان انباشته شده است.

شهرستان مرزی اشنویه در یک منطقه سردسیر و کوهستانی واقع شده و دارای ۸۲ کیلومتر راه اصلی و ۱۸۰ کیلومتر راه فرعی و ۲ راهدارخانه مرکزی و آغبلاغ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha