نورالله دلخواه روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با ذکر اینکه تمام راه های مواصلاتی استان باز هستند، اظهار داشت: با تلاش عوامل راهداری و انجام عملیات برف روبی و نمک پاشی، همه راه های اصلی، فرعی و روستایی این استان باز و تردد در آن ها در جریان است.
وی افزود: در برخی مسیرها مه آلودگی گزارش شده که انتظار می رود رانندگان نکات ایمنی را رعایت کنند و بدون تجهیزات زمستانی از جمله زنجیر چرخ در جاده ها تردد نکنند.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای ایلام یادآور شد: در برخی جاده ها چون گردنه ها و جاده های کوهستانی و برف گیر که نیاز به نمک پاشی بود این عملیات انجام شد و مشکلی در این خصوص وجود ندارد.
دلخواه ادامه داد: در حال حاضر ۳۴ اکیپ راهداری (ثابت و سیار) با ۲۰۰ نیروی انسانی مستقر در راهدارخانه ای استان مستقر هستند و رفع مشکلات احتمالی، برف روبی و نمک پاشی نقاط مختلف جاده ای را بر عهده دارند.
مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای ایلام از ذخیره سازی ۱۱ هزار و ۲۰۰ تن ماسه و نمک به منظور بازگشایی راهها در زمان وقوع برف و یخبندان، در هفت راهدارخانه استان خبر داد و گفت: با تلاش عوامل راهداری ۱۴۰ تن مخلوط ماسه و نمک شامگاه گذشته در جادههای این استان پخش شده است.
دلخواه تاکید کرد: اقداماتی مانند لایروبی دهانه پلها، بستر رودخانهها و شانهسازی محلهایی که تخریب شده برای فصل سرما انجام شده است.
وی اضافه کرد: برای جلوگیری از بسته شدن راههای روستایی در هنگام بارش نزولات آسمانی با دهیاریها و بخشداریهای استان هماهنگی های لازم به عمل آمده است و در صورت بسته شدن این مسیرها از ظرفیت این نهادها به منظور پاکسازی و برفروبی استفاده میشود.
دلخواه تصریح کرد: مردم میتوانند در هنگام سفرهای زمستانی با شماره گیری ۱۴۱ از اطلاعات راههای استان و کشور مطلع شوند.
وی یکی از دلایل انسداد مقطعی راهها را نداشتن زنجیرچرخ عنوان کرد و گفت: نیاز است شهروندان در فصل زمستان و بارش برف ضمن استفاده از زنجیرچرخ در هنگام وقوع حوادث از حرکت در شانه خاکی راهها خودداری کرده و در مسیر خود باقی بمانند تا عوامل راهداری و پلیس راه بتوانند در کوتاهترین زمان برای بازگشایی راه اقدام کنند.
به گزارش ایرنا، استان ۲۰ هزار کیلومتر مربعی ایلام در غرب کشور و همسایگی عراق دارای ۱۱۱ کیلومتر بزرگراه، ۶۷۰ کیلومتر راه اصلی، ۸۹۱ کیلومتر راه فرعی و یک هزار و ۶۴۸ کیلومتر راه روستایی است.
نظر شما