برگزاری بیش از ۲۵۰۰ برنامه فرهنگی هنری دهه فجر در البرز

کرج - ایرنا - رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز گفت: کارگروه های ستاد دهه فجر استان بیش از۲ هزار و۵۰۰ برنامه فرهنگی هنری و ورزشی را برای برگزاری در ایام مبارک دهه فجر انقلاب اسلامی به صورت مجازی و حقیقی پیش بینی کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسین روحی یزدی روز شنبه در جمع خبرنگاران با اعلام نامگذاری روزهای دهه مبارک فجر انقلاب اسلامی، افزود: شعار محوری دهه فجر انقلاب اسلامی در سال جاری «انقلاب اسلامی، بالنده و مقتدر چون کوه استوار» می باشد.

وی با اشاره به شرایط خاص دهه فجر امسال نسبت به سال های گذشته به دلیل شیوع بیماری کووید ۱۹، اظهار داشت: متاسفانه این بیماری بر برگزاری تمام برنامه های کشور سایه انداخته ولی با خلایی که در برنامه ها احساس می شود، اصرار و تاکید بر تکثر برنامه ها داریم.

وی گفت: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا قرار است تا رژه ها به صورت موتوری و خودرویی برگزار شود به طوریکه مراسم نمادین استقبال از ورود امام خمینی (ره) به کشور ساعت ۹:۳۰ صبح روز ۱۲ بهمن ماه به صورت موتوری انجام می شود.

روحی یزدی افزود: در این مراسم حدود ۴۵۰ دستگاه موتورسیکلت از نیروی انتظامی، سپاه پاسداران و فدراسیون موتورسواری از پیست موتورسواری بلوار خوارزمی به طرف میدان کرج حرکت می کنند.

وی اضافه کرد:‌همچنین راس ساعت ۹:۳۰ صبح فردا زنگ انقلاب به صورت همزمان در ۴۰۰ مدرسه استان به صورت مجازی و حقیقی نواخته می شود و مراسم نمادین استانی در مدرسه ایثارگران کرج برگزار خواهد شد.

جشن ازدواج ۴۲ زوج جوان در روز ولادت حضرت فاطمه (س)

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز اظهار داشت: برگزاری جشن انقلاب فاطمی در مسجد جامعه کمالشهر با سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین پناهیان از دیگر این برنامه ها به شمار می رود.

وی گفت: همچنین در روز ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) مصادف با ۱۵ بهمن ماه جشن ازدواج ۴۲ زوج جوان توسط بسیج اصناف و اصناف به همراه اهدای جهیزیه برگزار می شود و سپس این زوج های جوان راهی مشهد مقدس می شوند.

وی تقدیر از پیشکسوتان انقلاب اسلامی در روز ۲۰ بهمن ماه در سالن شهدای اصناف را از دیگر این برنامه ها برشمرد و افزود:‌ روز پنجشنبه ۱۶ بهمن ماه مراسم گلباران ۱۶۷ گلزار شهید به صورت همزمان برگزار می شود ضمن اینکه مراسم متمرکز استانی در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) راس ساعت ۱۵:۳۰ با حضور تعداد محدودی از مسوولان و خانواده شهدا برگزار می شود.

روحی یزدی به برگزاری ۱۵۰ مسابقه فرهنگی هنری با موضوعات مرتبط با ایام الله دهه فجر اشاره کرد و تصریح کرد: این مسابقات برای تمام گروه های سنی توسط کارگروه کودک و نوجوان و کارگروه های دیگر شورای هماهنگی همچون ایثارگران، قوه قضاییه و کتابخانه ها برنامه ریزی شده است.

برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه انقلاب مجازی

وی گفت: برگزاری ۴۰۰ نمایشگاه انقلاب مجازی در کانون گرم خانواده و ۲۰۰ نمایشگاه ثابت و سیار توسط اتحادیه های انجمن اسلامی، اجرای سرود دانش آموزی در ۱۵۰ نقطه استان، برگزاری نمایشگاه دانش آموزی به صورت خطی به طول ۵ کیلومتر در مسیر راهپیمایی ۲۲ بهمن و تولید بیش از ۱۲۰ اثر در فضای مجازی با موضوع دهه فجر را از دیگر برنامه های پیش بینی شده عنوان کرد.

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز اجرای ۲ نمایش محیطی، تجلیل از مادران و همسران شهدا در روز ۱۵ بهمن در تمام ادارات و گلباران مزار شهدای انقلاب در روز ۲۱ بهمن ماه را از دیگر این برنامه ها برشمرد.

وی یادآور شد: روزی که لشکر زرهی رژیم طاغوت برای سرکوب مردم انقلابی از قزوین به سمت تهران حرکت کرد تعدادی از مردم کرج سد راه آن ها شدند و به شهادت رسیدند که قرار است تا مقتل این شهدا که حدفاصل ماهدشت و محمدشهر است با حضور تعدادی از مسوولین گلباران شود.

روحی یزدی گفت: برگزاری نمایشگاه مجازی دستاوردهای انقلاب در سامانه شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان، برگزاری نمایشگاه صناعی دستی ناشنوایان در محل انجمن ناشنوایان استان، برگزاری بیش از ۱۵۰ برنامه فرهنگی هنری توسط کارگروه کودک و نوجوان، برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی هنری توسط کارگروه ورزش و جوانان و برگزاری بیش از ۲۰۰ برنامه فرهنگی اجتماعی توسط کارگروه همیاری و خدمت رسانی از دیگر این برنامه ها می باشد.

یک هزار بالن فانوس دار آسمان البرز را روشن می کنند

رییس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان البرز افزود:‌در شب ۲۲ بهمن ماه همزمان با طنین ندای «الله اکبر» در راس ساعت ۲۱ شب در فضای استان، یک هزار بالن فانوس دار به آسمان فرستاده می شوند.

روحی یزدی به برگزاری مراسم راهپیمایی روز ۲۲ بهمن ماه  اشاره کرد و اظهار داشت:‌ این مراسم به صورت خودرویی و با شروع از پنج مبدا در کرج آغاز می شود ضمن اینکه این مراسم به صورت همزمان در تمام شهرستان های تابعه نیز برگزار خواهد شد.

وی گفت: این مراسم از میدان شهدا، میدان آزادگان، فلکه اول رجایی شهر، میانجاده و مسجد حضرت ابوالفضل (ع) دولت آباد کرج به صورت همزمان از ساعت ۱۰ صبح آغاز و مراسم در جایگاه واقع در پارک تنیس بلوار جمهوری کرج ساعت ۱۱ صبح آغاز می شود.

وی اضافه کرد: افرادی که مایل به حضور در این راهپیمایی به صورت خودرویی هستند بایستی به یکی از این مبادی در روز ۲۲ بهمن مراجعه کرده و خود را معرفی کنند و پوسترهای ویژه این مراسم را دریافت و به شیشه های خودرویشان بچسبانند.

روحی یزدی تاکید کرد: فقط خودروهایی می توانند در مسیر راهپیمایی وارد شوند که این پوستر را داشته باشند.

وی یادآور شد که این مراسم به صورت زنده از رادیو و سیمای استان پخش خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha