۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 84204400
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۶ درصد پرونده‌های قضایی معوق کردستان رسیدگی شد

۱۱ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۴۸
کد خبر: 84204400
۹۶ درصد پرونده‌های قضایی معوق کردستان رسیدگی شد

سنندج‌ - ایرنا - رییس کل دادگستری کردستان گفت: با همت کارکنان و قضات این نهاد امسال به ۹۶ درصد پرونده‌های قضایی معوق استان رسیدگی شده است.

به گزارش ایرنا حجت‌الاسلام سید حسین حسینی روز شنبه در آیین تودیع و معارفه رییس دادگستری شهرستان مریوان اظهار داشت: در ۲ سال اخیر شتاب فزاینده‌ای در پیشرفت و تحول در دستگاه قضایی ایجاد شده است که آثار و برکات آن را می‌شود در مبارزه با فساد، حرکت به سمت دادرسی الکترونیک و هوشمند و تعیین تکلیف پرونده‌های معوق دید.

وی افزود: دستگاه قضا از مهمترین و حساس‌ترین دستگاه‌های کشور است که هیچ دستگاهی به حساسیت این دستگاه نیست چونکه جان، مال و ناموس مردم در دست همکاران قضایی است.

حجت‌الاسلام حسینی با بیان اینکه در دوره مسوولیت آیت‌الله رییسی شاهد تحول در نگاه به زندان و زندانی بودیم اضافه کرد: حضور زندانی در جامعه جایز نیست و به این دلیل توسط قاضی روانه زندان می‌شود اما باید همچنان رصد شود که به محض اینکه در او اصلاح و تنبه ایجاد شد از زندان آزاد شود.

وی یادآور شد: بالا بردن کیفیت آرا و سطح علمی همکاران و انتشار برخط و عمومی آرا از دیگر تحولات بود که انتشار آرا در توجه بیشتر قاضی به اینکه رای که صادر می‌کند جامع، کامل، مانع، مستدل و مستند بودن آن اثر می‌گذارد.

رییس کل دادگستری کردستان با اشاره به سند تحول قضایی گفت: ۴۷ عامل و مشکل ریشه‌ای دستگاه قضایی در این سند احصا شد و توجه ویژه به برخی ماموریت‌های قانون اساسی از جمله احیای حقوق عامه، حفظ آزادی‌های مشروع شده و تغییرات اساسی در دستگاه قضایی، صورت گرفته است.

حجت‌الاسلام حسینی اظهار داشت: ستاد راهوری به زعامت شخص ریاست قوه، یک دبیرخانه مرکزی و متناظر آن در استان‌ها تشکیل شده که ضمانت اجرای سند تحول باشد و سند تحول قضایی یک مطالبه مردمی بوده و در مجموع همان انتظارات مردم از دستگاه قضایی است که امیدواریم با اجرای آن  شاهد افزایش رضایت مردم باشیم.

حجت‌الاسلام حسینی یادآور شد: دادگستری یک نهاد مستقل بوده، قاضی استقلال دارد و بر بالای سر خود خدا و در مقابل خود قانون را می‌بیند.

پیش از این ستار اکبری مسوولیت ریاست دادگستری مریوان را برعهده داشت و اکنون این سمت بر عهده علیرضا جعفری قرار گرفته است، جعفری قبلا  دادستان شهرستان کامیارن بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha