استاندار: ۵۵۹ طرح دهه فجر در استان سمنان افتتاح یا آغاز می‌شود

سمنان- ایرنا- استاندار سمنان گفت: ۵۵٩ طرح با مجموع اعتبار هزینه و پیش‌بینی شده ٢ هزار و ٢٨۶ میلیارد تومان به برکت دهه فجر انقلاب اسلامی در این استان افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود.

به گزارش ایرنا، علیرضا آشناگر روز شنبه در نشست خبری به منظور معرفی طرح‌های دهه فجر انقلاب اسلامی در سالن یادگار امام (ره) استانداری افزود: ۴۵۵ طرح با یکهزار و ۴١۶ میلیارد تومان دهه فجر امسال در نقاط مختلف استان سمنان افتتاح می شود.

وی ادامه داد : از این تعداد٢٨٢ طرح با ۵١٢ میلیارد تومان عمرانی و ٧٣ طرح با ٩٠۴ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری است.

وی به آغاز اجرای برخی طرح ها به مناسبت دهه فجر در استان سمنان اشاره و بیان کرد: ١٠۴ طرح با ٨٧٠ میلیارد تومان اعتبار کلنگ‌زنی می شود.

آشناگر گفت: ٩۶ طرح عمرانی با ٢۵٧ میلیارد تومان و هشت طرح سرمایه‌گذاری با ۶١٣ میلیارد تومان دهه فجر در استان سمنان کلنگ‌زنی می شود.

تکمیل طرح های مهم برای مردم در اولویت است

استاندار سمنان با بیان اینکه امسال تکمیل و اتمام طرح هایی که برای مردم مهم بود در اولویت قرار داشت اضافه کرد: اتمام ندامتگاه های سمنان و دامغان و انتقال آن به خارج از شهر محقق شد و اکنون با دستور رئیس قوه قضاییه کاروانسرای شاه عباسی سمنان بازسازی خواهد شد و شهرداری با هماهنگی میراث فرهنگی باید این مجموعه را با بهسازی لازم برای استفاده مردم مهیا کند.

وی ادامه داد: بیمارستان مهدیشهر طرحی رو به اتمام است، تجهیزات مورد نیاز بخشی تهیه شد و امید است در دولت دوازدهم بهره‌برداری شود.

استاندار سمنان گفت: برخی طرح ها مثل تامین آب از چشمه های قطری برای شاهرود به دلایلی متوقف است که با دستور رئیس قوه قضائیه در سفر اخیر به استان سمنان کمیته ای برای حل مشکل آن فعال می شود.

وی درباره جزئیات طرح انتقال آب چشمه های قطری به شاهرود گفت: ۱۱ سال پیش ٣٢ میلیارد تومان و به قیمت امروز بیش از ٢٠٠ میلیارد تومان برای این طرح هزینه شد و اکنون ناتمام است.

وی افزود: تامین آب سرخه به صورت ویژه پیگیری و یکساله تکمیل شد و مردم از نتیجه آن بهره مند هستند.

انتقال آب خزر ابرطرحی برای فلات مرکزی ایران

استاندار سمنان با اشاره به طرح انتقال آب دریای خزر گفت: این طرح ابرطرح است و امروز جلسه ای با موضوع آن برگزار شد ، تامین آب از منابع خارج استان از خزر یا منابع دیگر برای فلات مرکزی ایران ضروری است.

آشناگر بیان کرد: مجوزهای لازم زیست محیطی و درخواست های تضمین خرید از وزارتخانه های نیرو و صنعت، معدن و تجارت صادر شده و باید فراخوان از وزارت نیرو انجام شود و تاکید ما همین است.

وی انتقال آب خزر را از مطالبات جدی مردم و تاکید مسوولان استان سمنان دانست که باید آغاز شود تا مردم در دوره زمانی مشخصی از آن استفاده کنند.

توسعه استان سمنان در گرو تامین منابع آبی است

وی با اشاره به شرایط کم آبی شدید در استان سمنان گفت: سمنان استانی کویری است، ١٣٢ میلمتر بارندگی و بیشتر از این میزان تبخیر در استان رخ می دهد و استفاده از  منابع آب زیرزمینی بیش از حد بالاست و با وجود تمام مدیریت ها، کمبود آب برای بخش های آشامیدنی و  صنعت وجود دارد.

وی کشاورزی استان سمنان را مستعد توسعه به صورت گلخانه ای و استفاده بهینه از آب دانست و تاکید کرد: از آب انتقالی خزر برای کشاورزی استفاده نخواهد شد و برای بخش های شرب و صنعتی نیاز است تا به تامین اشتغال کمک شود.

انتقال آب به سمنان تضمین اشتغال بیشتر است

آشناگر با بیان اینکه اشتغال استان سمنان ملی و فرا استانی است و تامین کننده اشتغال سرریز جمعیتی استان های همجوار و حتی تهران است افزود: انتقال آب برای بخش آشامیدنی از سد فینسک در حال انجام است.

وی یادآور شد : انتقال آب از خزر و فینسک باید از منابع غیردولتی اجرا شود و با فراخوان مشارکت مردم و سرمایه‌گذاران خواهد بود.

استاندار سمنان با اشاره به این که اخیرا وزیر راه و شهرسازی درباره راه های استان قول های مساعدی داد گفت: امسال امید است بخشی نواقص مسکن مهر و طرح اقدام ملی پیش برود و پیشرفت طرح آزادراه حرم تا حرم که طرحی ملی است و  سرعت خوبی دارد باید بهتر شود.

وی به راه سمنان- فیروزکوه اشاره و اضافه کرد: این مسیر در محدوده استان سمنان فعال است و این بخش تا پایان همین دولت پایان می یابد و در محدوده استان همجوار باید تکمیل شود.

آشناگر گفت: محور جندق- معلمان در دو بخش پیمانکار در حال فعالیت است و راه های شهرستان شاهرود نیز در حال پیشرفت است.

کمک به تولید در استان سمنان

وی تاکید کرد: کمک به بخش تولید و اشتغال مقوله مهم دولتمردان و مسوولان استان سمنان بود زیرا استان معدنی و صنعتی است و در زمینه های گردشگری و صنعت استعداد توسعه دارد و باید کمک شود به تولیدکنندگان تا فرصت های شغلی حفظ شده و افرایش یابد.

استاندار سمنان گفت: از ابتدای سال ۹۹ تا پایان آذر، ۲۵۵ میلیارد تومان تسهیلات توسعه اشتغال پایدار روستایی، ۵۰ میلیارد تومان تسهیلات جبران خسارت کرونا و یک هزار و ۶۵ میلیارد تومان تسهیلات رونق تولید پرداخت شد.

پیگیری از رئیس جمهوری برای تکمیل برخی طرح ها

استاندار سمنان بیان کرد: مسایل مختلفی که از رئیس جمهوری درخواست تامین اعتبار شد، نتیجه بخش بود و دکتر روحانی به سرعت دستور داد و یکی از این دستورها موافقت برای ۴٠ میلیارد تومان به منظور تکمیل ساختمان آموزش و پرورش استان بود.

وی به تالار مرکزی سمنان از مصوبات معطل مانده سفر رییس جمهوری در استان سمنان اشاره کرد و افزود: این طرح اعتباری نداشت و فقط ١۵ میلیارد تومان ابلاغ شده بود و برنامه این بود که کلنگ‌زنی در همین ایام دهه فجر باشد ولی پیمانکار انتخاب نشده است و زمین اختصاصی در شورای مسکن باید مصوبه داشته باشد.

عملکرد دولت در استان سمنان نمره قبولی دارد

وی با بیان اینکه برتر شدن سمنان در جشنواره شهید رجایی کشور نشان دهنده نمره قبولی فعالیتهای دولت در استان سمنان است گفت: با وجود محدودیتهای اعتباری و درآمدی و مشکلات ناشی از محدودیتهای کرونایی نقش ادارات، بانک ها، مجموعه های علوم پزشکی، در مجموعه عملکرد استان شاخص بوده است که همه در بهبود شاخص های کسب و کار نقش آفرین بودند.

بهداشت و درمان استان در دوره کرونا نمره قبولی دارد

وی به شیوع کرونا اشاره کرد و گفت: وضعیت سه شهرستان در کرونا زرد است و  نسبت به استان های همجوار که برخی وضعیت قرمز دارند نشانه خوبی است.

وی تاکید کرد: نظام بهداشت و درمان استان سمنان خوب عمل کرده است و رویکردها متناسب با بضاعت استان است، میزان مرگ و میر ناشی از کرونا کم شده و باز هم نیاز به همراهی مردم دارد.

آشناگر گفت: از نظر بیماران سرپایی کرونا در استان سمنان رشد اندکی مشاهده می شود که باید کنترل شود.

عظمت انقلاب در تاریخ می ماند

استاندار سمنان  درباره عظمت انقلاب اسلامی گفت: مردم با پیروی از رهبری واحد امام راحل پایه های شاهنشاهی ۲ هزار و ۵٠٠ ساله را متزلزل کردند و راهی آغاز شد که باعث افتخار اسلام است.

وی تاکید کرد: امام خمینی(ره) با کاریزمایی که داشت در حالی که  دنیا به بلوک غرب و شرق تقسیم شده بود، مردم را و مبارزات را هدایت کرد و دین اسلام را به عنوان برنامه زندگی به دنیا معرفی و زمینه صدور آن به دنیا فراهم شد.

استاندار سمنان با یادآوری و بزرگداشت دوازدهم بهمن ١٣۵٧ افزود: مردم در آن روز سنگ تمام گذاشتند و هر جایی که نامی از مبارزه با استکبار باشد، نام امام راحل می درخشد.

وی اظهارامیدواری کرد که بتوانیم ارزش هایی که امام خمینی(ره) پایه گذاشتند ادامه بدهیم.

وی با بیان اینکه دهه فجر فرصت مناسب برای دولت‌ها برای بازگویی دستاوردها است ادامه داد : امسال به دلیل ویروس کرونا نشست های کمتری با رسانه ها در استان برگزار شد که علت اصلی آن حفظ سلامت بود.

تاثیر کرونا بر اقتصاد

استاندار سمنان گفت: کرونا تمام خدمات را تحت تاثیر قرار داد و اقتصاد دنیا از آن متاثر و کوچک شد.

وی ادامه داد: در آمریکا و اروپا که در قرنطینه هستند اقتصادشان تعطیل است زیرا سلامت جامعه اهمیت بیشتری دارد.

وی یادآور شد: تمام تلاش ها در استان سمنان این بود که با وجود فشارهای اقتصادی طاقت فرسا با مقاومت رهبری و مردم و شیوع کزونا، فعالیتهای اقتصادی و عمرانی متوقف نشود و در این زمینه افزایش هم داشتیم.

شوراهای اسلامی در استان عملکرد موفقی داشتند

استاندار سمنان با اشاره به انتخابات سال آینده شوراهای اسلامی شهر و روستا و درباره عملکرد شوراهای اسلامی شهر و روستا گفت: ورود مردم به فرآیند تصمیم گیری در مسایل اجتماعی و خدمات شهری با شوراهای اسلامی محقق شد که همین توفیق بزرگی بود.

وی تاکید کرد: با فعالیت شوراهای اسلامی دولت کمترین دخالت در مسایل شهری دارد و تلاش بر موفقیت شوراها با کمک دولت است .

آشناگر بیان کرد: مجموعه شوراهای اسلامی در استان سمنان موفق هستند و فقط تعدادی دچار مسایلی هستند که باید برای رفع آن کمک شود، ولی سرجمع نمره به شوراهای اسلامی استان قابل قبول است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha