۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبرنگار: 3104
کد خبر: 84205390
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

همزمان با سراسر کشور:

زنگ انقلاب در قشم نواخته شد

۱۲ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۳۹
کد خبر: 84205390
زنگ انقلاب در قشم نواخته شد

قشم- ایرنا- همزمان با آغاز دهه مبارک فجر در چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، آیین نمادین نواختن زنگ انقلاب همزمان با سراسر کشور در قشم برگزار شد.

به گزارش ایرنا، این آیین با حضور ائمه جمعه شیعه  و اهل سنت قشم، فرماندار و معاونین، فرماندهان نظامی و انتظامی، علما و روحانیون، بسیجیان و مدیران شهرستان قشم، این مراسم در ساعت ۹:۳۳ صبح یکشنبه ۱۲ بهمن ماه، همزمان با سالروز ورود تاریخی حضرت امام خمینی (ره) به کشور آغاز شد.

تمام دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری مناسب اجتماعی در طول برگزاری مراسم رعایت شد و سایر برنامه‌های این دهه نیز از طریق فضای مجازی و یا با حضور کمترین افراد برگزار می‌شود.

مردم ایران پای انقلاب ایستاده‌اند

امام جمعه شهرستان قشم گفت: این مردم به مانند روز اول به پای ارزش‌های انقلاب، اسلام و نظام ایستاده و نه تنها از شور انقلاب چیزی کم نشده بلکه با همه توطئه‌های دشمنان بر شور انقلابی جوانان افزوده شده است.

حجت الاسلام میثم تارم افزود: هرچند برخی در دریای پر تلاطم حوادث غرق شدند و دیگران را نیز غرق کردند اما جوانانی از نسل سوم انقلاب به صحنه آمدند که این پویش و رویش را ادامه داده و استکبار جهانی را از این امر عصبانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بزرگترین محصول انقلاب اسلامی تربیت افرادی چون شهید سلیمانی است که در مقابل تمام دشمنان اسلام ایستادگی کرد.

امام جمعه قشم تصریح کرد: آمریکا و همدستانش با وجود هزینه‌های بسیاری که در غرب آسیا کردند، باز هم نتوانستند به اهداف شوم خود دست پیدا کنند و به خاطر شکست خود، بزدلانه با حمله شبانه این مرد بزرگ را به آرزوی دیرینه اش که شهادت بود رساندند.

وحدت و تمدن اسلامی مولفه‌های ادامه انقلاب

امام جمعه اهل سنت قشم گفت: دو مولفه وحدت و تمدن اسلامی باید مد نظر قرار بگیرد تا بتوانیم به اهداف گام دوم انقلاب دست پیدا کنیم.

شیخ عبدالرحیم خطیبی در این آیین افزود: تحکیم امت اسلامی و وحدت همه جانبه از ابتدای انقلاب مورد تاکید حضرت آیت الله خمینی (ره) بود و هم اکنون نیز در بیانیه گام دوم انقلاب به آن تاکید شده است و هرگونه تفرقه و دشمنی، کشور را دچار مشکل می‌کند.

وی ادامه داد: ایجاد تمدن اسلامی به معنی کشورگشایی نیست بلکه به معنی تاثیر پذیری ملت ها از اسلام است و توجه به رویکردهای نوین می‌تواند دستاوردهای انقلاب را به گوش جهانیان برساند.

امام جمعه اهل سنت قشم تصریح کرد: نشان دادن دستاوردهای جمهوری اسلامی به مانند دعوتی به جهانیان است تا راه اسلام و حکومت دینی را در پیش گیرند.

وی اظهار کرد:تغییرات فرهنگی و تغییر در سبک زندگی مردم در جامعه اسلامی نگران کننده است و باید در مقابل هجمه دشمنان در جنگ فرهنگی با برنامه و توان بیشتری بایستیم.

خطیبی افزود: حفظ اصالت فرهنگی و خودباوری در کشور بیشتر مورد تاکید قرار گیرد و باید کشور و جامعه را در مقابل تهاجم فرهنگی مصون بداریم.

۱۲ بهمن نقطه آغاز ورود دین به عرصه سیاست در عصر حاضر است

فرماندار شهرستان قشم گفت: دوازدهم بهمن ۱۳۵۷ آغاز ورود دین به عرصه اجتماع و سیاست ایران توسط معمار کبیر انقلاب در دوره معاصر است.

علیرضا نصری افزود: حکومت دینی با وجود همه دشمنی‌ها و مخالفت‌ها ایجاد شد و هم اکنون نیز ادامه حیات این حکومت با همه تحریم‌ها و فشارهای ظالمانه آمریکا و غرب، نشان از قدرت دین اسلام و حکومت اسلامی دارد.

وی ادامه داد: جمهوری اسلامی به عنوان لنگرگاه امن و ثبات در خاورمیانه بحران زده شناخته می‌شود که مانند همیشه ایستاده است و در مقابل دشمنی‌ها خم به ابرو نمی‌آورد.

فرماندار قشم تصریح کرد: طبیعی است که دشمنان اسلام به دنبال دلسرد کردن مردم و تضعیف انقلاب هستند و در این راه از هیچ اقدامی فروگذار نیستند.

وی اظهار کرد: امروز شاهد هستیم ترامپ که وعده پایان انقلاب را قبل از چهلمین سال پیروزی‌اش داده بود بر مسند قدرت نیست اما جشن چهل و دومین سالروز پیروزی اسلام در حال برگزاری است.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتردر میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha