انقلاب اسلامی تبیین کننده ضرورت اتحاد برای رسیدن به پیروزی است

تهران- ایرنا- رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: انقلاب اسلامی نشان داد اگر همه اقشار جامعه با یکدیگر متحد باشند، به سرعت به پیروزی می‌رسند.

به گزارش روز یکشنبه روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی در آیین نواختن زنگ گلبانگ انقلاب که در مدرسه استثنایی رجائیه منطقه ۱۵ تهران برگزار شد، اظهار داشت: چهار مولفه اصلی در پیروزی انقلاب اسلامی ایران نقش داشت که اولین آن سرعت پیروزی انقلاب بود.

وی افزود: یک سال پیش از پیروزی انقلاب جیمی کارتر در نشست با شاه او را قهرمان منطقه و ایران را جزیره امن سیاسی دانست اما به رغم تمامی پشتیبانی نظام سلطه از شاه، در کمتر از یک سال از صحبت های جیمی کارتر انقلاب اسلامی با حضور مردم به پیروزی رسید.

معاون وزیر آموزش و پرورش تاکید کرد: رهبری امام خمینی(ره)، ایمان مردم و انسجام و وحدت سه ضلع اصلی مثلث پیروزی نظام جمهوری اسلامی بود.

حسینی مولفه دوم پیروزی انقلاب را فراگیری انقلاب اسلامی دانست و گفت: در پیروزی  انقلاب اسلامی بر خلاف برخی از انقلاب های قشری و طبقاتی با نوعی از  همه گیری و خروج از انحصار طبقاتی مواجه بودیم و این از ویژگی های منحصر به فرد انقلاب اسلامی بود.

وی افزود: انقلاب اسلامی نشان داد اگر همه اقشار جامعه با یکدیگر متحد باشند، به سرعت به  پیروزی می رسند.

معاون وزیر آموزش و پرورش سومین مولفه پیروزی انقلاب را ابتنا و اتکای آن به فرهنگ دانست و گفت: مهمترین نقطه ثقل انقلاب اسلامی فرهنگ بود و نظام جمهوری اسلامی و انقلاب بر مبنای آموزه های دینی و فرهنگی شکل گرفت.

حسینی با بیان اینکه خداوند در قرآن ‌کریم رسالت پیامبر اکرم (ص) را اقامه عدل با ابزار فرهنگی یعنی بینه، ‌کتاب و منطق می داند، اظهار داشت: مردم کشورمان نیز بر اساس نقطه ثقل فرهنگی و  با رهبری امام خمینی (ره) انقلاب را شکل دادند و آموزش و پرورش نیز به عنوان عامل فرهنگی در وقوع انقلاب و بعد از انقلاب نقش بی بدیلی داشته است.

وی افزود: نقش آموزش و پرورش و فرهنگیان در پیروزی انقلاب و در دفاع مقدس با تقدیم بیش از ۴۱ هزار شهید بی بدیل بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: در عصر کرونا نیز معلمان به عنوان مدافعان آموزش در کنار مدافعان سلامت برای استمرار آموزش تلاش ویژه ای کردند که جاد دارد از همه معلمان به خاطر مجاهدت های آنها در این ایام تقدیر شود.

حسینی تکیه بر استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را چهارمین مولفه پیروزی انقلاب اسلامی دانست و گفت: معمولا علل ایجاد هر انقلابی، علل ابقا ‌و ادامه آن انقلاب نیز هست و علل ایجاد انقلاب همان استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی بود و همین موارد، عامل استمرار و ابقای انقلاب نیز است.

وی با بیان اینکه یکی از مولفه های استقلال کارآمدی و حکمرانی مطلوب نظام برای مدیریت در عرصه های مختلف است، گفت: هر نهادی که کارآمدتر باشد، در جهت ابقای و استمرار نظام حرکت کرده است.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی مبارزه با نظام امپریالیسم و خط مقاومت را مولفه دوم استقلال دانست و گفت: سردار شهید سلیمانی نماد استقلال و مبارزه با نظام سلطه و امپریالیسم بود که جا دارد یاد این شهید گرانقدر نیز گرامی داشته شود.

حسینی تصریح کرد: برگزاری بیش از ۴۰ انتخابات پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز نمادی از جمهوریت نظام است.

وی با تاکید بر اینکه در دهه چهارم انقلاب اجرایی سازی سند تحول بنیادین و بیانه گام دوم، نقشه راه نظام تعلیم و تربیت است، اظهار داشت: در سند تحول بنیادین و بیانیه گام دوم بر سبک زندگی ایرانی اسلامی تاکید شده است و نظام تعلیم و تربیت بر همین اساس و پرورش دانش آموزانی در تراز انقلاب اسلامی حرکت می کند.

رییس سازمان آموزش و پرورش استثنایی در ادامه با بیان اینکه آموزش و پرورش استثنایی مولد انقلاب اسلامی است، افزود: از زمان تاسیس این سازمان تاکنون پوشش تحصیلی ۱۸ برابر و اعتبارات نیز ۱۰ برابر افزایش یافته است.

حسینی گفت: اجرایی سازی سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش استثنایی با سه بسته تحولی توسعه مشارکت ها، مدرسه انطباقی و مداخلات بهنگام طلایی پیگری می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha