۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری در منطقه آزاد اروند جذب شد

آبادان - ایرنا - معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند به افزایش ۶۵ درصد جذب سرمایه‌گذاری در این منطقه اشاره کرد و گفت:۲۵ هزار میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی از ابتدای امسال تاکنون در این منطقه آزاد جذب شده است.

به گزارش ایرنا سیدعلی موسوی روز یکشنبه در نشست خبری با خبرنگاران آبادان و خرمشهر با بیان اینکه عمده سرمایه‌گذاری جذب شده در بخش‌های خدمات، صنعت و تجارت است افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان امسال میزان سرمایه‌گذاری به ۳۰ هزار میلیارد ریال برسد.

وی حجم سرمایه‌گذاری خارجی در امسال تاکنون را ۵۱ میلیون دلار بیان کرد و گفت: در ۲ ماه گذشته وزارت اقتصاد دارایی۲ مجوز سرمایه‌گذاری خارجی به ارزش ۴۵۰ میلیون دلار در منطقه آزاد اروند تضمین کرده است که یکی از آنها بالای ۴۰ درصد پیشرفت فیزیکی و دیگری در مرحله خاکریزی و تجهیز کارگاه است.

موسوی به راه‌اندازی و عملیاتی کردن مرکز نوآوری منطقه آزاد اروند اشاره کرد و بیان کرد: این مرکز تنها مرکز شتاب دهی در خوزستان است و تاکنون بیش از سه هزار نفر ساعت آموزش کارآفرینی مجازی رایگان انجام داده است.

وی افزود: به افرادی که در آبادان و خرمشهر ایده برتر دارند ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات نقدی برای سرمایه گذاری پرداخت می‌شود که تاکنون ۵۰ طرح در این زمینه آماده شده و پنج طرح به مرحله نهایی رسیده است.

بهره‌برداری از هفت پروژه صنعتی در منطقه آزاد اروند در دهه مبارک فجر

معاون سرمایه‌گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند گفت: هفت پروژه صنعتی به ارزش یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اشتغالزایی ۴۴۰ نفر به صورت مستقیم و غیرمستقیم در دهه مبارک فجر امسال در این منطقه آزاد به بهره‌برداری می‌رسد.

موسوی افزود: این پروژه‌ها شامل تولید انواع لوله پلی‌اتیلن، دستگاه‌های کارت خوان، لوازم آرایشی و بهداشتی، دوربین‌های مداربسته، تولید دستکش و کیسه‌ پلاستیکی یک‌بار مصرف است.

انعقاد تفاهمنامه بین شورای عالی مناطق آزاد و پلیس راهور

معاون سرمایه گذاری و توسعه کسب و کار منطقه آزاد اروند از انعقاد تفاهمنامه بین دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد و پلیس راهور خبر داد و گفت: ۵۰ هزار خودرو پلاک اروند در منطقه آزاد اروند وجود دارد که تاکنون اجازه تردد به ۶ منطقه دیگر داده نشده است و برای تسهیل آن تفاهمنامه‌ای با پلیس راهور امضا شده است.

منطقه آزاد اروند با مساحت ۳۷ هزار و ۴۰۰ هکتار در شمال غربی خلیج فارس شامل شهرهای آبادان، خرمشهر و مینوشهر(جزیره مینو) است که در محل تلاقی ۲ رودخانه اروند و کارون واقع است.

این منطقه در همجواری با کشورهای عراق و کویت با داشتن ظرفیت‌های مناسب نظیر حمل و نقل جاده ای، ریلی، دریایی و هوایی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha