به گزارش مرکز اطلاعرسانی و روابط عمومی وزارت آموزشوپرورش، رضوان حکیم زاده امروز دوشنبه در آیین رونمایی از فاز ۳ شبکه آموزشی شاد اظهار داشت: دستاوردهای شاد در دوره ابتدایی محدود به نوآموزان پیشدبستانی نیست و باوجود چالشهای متعدد شاد برای ارکان اصلی آموزش سه فرصت خلق کرد.
وی افزود: انفرادی کردن آموزش دانشآموزان، فرصت ارایه توانمندی و خلاقیت برای معلمان، مشارکت مؤثر برای والدین در تعلیم و تربیت فرزندان از دستاوردهای شاد است.
معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش با یادآوری این که با توجه به بخشنامه وزیر آموزشوپرورش نگرانی کاهش ثبتنام پیشدبستانیها رفع شده است، ادامه داد: با همکاری خوب تیم شاد موفق شدیم نوآموزان ثبتنامشده در سناد را در شاد وارد کانال و گروههای مختلف کنیم و ثبتنام ۸۰۹هزار نوآموز نهایی شود. همچنین ۷کانال در محتوای دوره ابتدایی در شاد داریم و ۳۵۰هزار عضو در کانالهای تخصصی حضور دارند.
حکیم زاده عنوان کرد: روزانه فعالیتهای پیشدبستانی را در شاد بارگذاری میکنیم و درجاهایی که امکان برگزاری کلاس بوده کلاس برگزار کردیم و در دیگر جاها گروههایی تشکیل دادیم و سعی کردیم بر آنان نظارت کنیم.
وی ادامه داد: این امکان گامی روبهجلو است و برنامه آموزش آینده یک آموزش ترکیبی با درک ارزش آموزش حضوری و ارزش تعامل خواهد بود.
شادنما آگاهی و مهارتهای زندگی دانش آموزان را ارتقا میدهد
علیرضا کاظمی معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزشوپرورش هم در خصوص معرفی شاد نما و برنامههای آن گفت:در حال حاضربا توجه به نیازهای دانش آموزان و معلمان در شبکه شاد، ظرفیتهای جدیدی طراحی و راهاندازی شده است.
وی افزود: بیش از ۱۰ هزار کانال در سطح استانها و مناطق فعال هستند و بیش از ۱۷ کانال مربوط به قرارگاه فعالیتهای مجازی و قرآنی در شبکه شاد راهاندازی شده است.
وی به برنامهریزی برای تولید محتوا و بارگذاری برنامههای مربوط به ایام دهه فجر در شبکه شاد اشاره و تصریح کرد: برنامههای دهه فجر در قالب عنوان فجر شاد، از طریق شبکه شاد به دانش آموزان ارایه خواهد شد که با مسابقات و جشنوارههای متنوعی همراه است.
کاظمی ادامه داد: ظرفیت اردوهای راهیان نور در سالهای قبل ۳۰۰ هزار نفر بود درحالیکه امسال به دلیل وجود شبکه شاد و برگزاری اردوهای راهیان نور در بستر فضای مجازی توانستیم شاهد حضور بیش از ۵ میلیون دانشآموز در این اردوها باشیم که این آمار بیسابقه است.
معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در خصوص راهاندازی شاد نما گفت: قالب شاد نما با دستور وزیر آموزشوپرورش برنامهریزی شد و مأموریت شاد نما تحقق تمام ساحتهای سند تحول از طریق حوزههای مختلف این وزارتخانه میباشد. حوزههای مختلف برنامههای یکساله خود را در اختیار مرکز روابط عمومی و اطلاعرسانی قرار میدهند و این مرکز با در نظر گرفتن استانداردها، محتواهای مربوطه را تولید کرده و بر طبق برنامهریزیهای انجامشده در اختیار دانش آموزان قرار میدهد. نظارت بر شاد نما نیز بر عهده مرکز روابط عمومی است.
کاظمی ادامه داد: شاد نما امکان جدیدی در پلتفرم شاد است و یک کانال تخصصی تعلیم و تربیتی برای مخاطبان شاد بوده که با رویکرد ارائه برنامههای بههمپیوسته و هدفمند قادر به افزایش سطح دانش، آگاهی و مهارتهای زندگی دانش آموزان تا پایان سال است.
آموزش بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ معلم در برخورد با کودکان با نیازهای ویژه
سید جواد حسینی رییس سازمان آموزشوپرورش استثنایی در خصوص خدمات ویژه ارائهشده به دانش آموزان استثنایی در شبکه شاد اظهار کرد: در جهت مناسبسازی فضای شاد و آموزشهای تلویزیونی متناسب برای دانش آموزان با نیازهای ویژه، شورای راهبری کیفیت و نظارت دانش آموزان استثنایی را ایجاد کردیم و بر اساس برنامهریزیها و تصمیمات اتخاذشده در این شورا پایگاه ویژه دانش آموزان استثنایی را در کانال شاد تشکیل دادیم که در حال حاضر ۸۵۰ کانال با ۵ هزار سرفصل و صدها محتوا در این پایگاهها بارگذاری شده است.
وی افزود: تاکنون ۳۰۰ محتوا متناسب با دانشآموزان با نیازهای ویژه در رشتههای مختلف از طریق استانها در شبکه شاد بارگذاری شده است.
رییس سازمان آموزشوپرورش استثنایی با اشاره به اینکه نرمافزار گویا برای دانش آموزان با نیازهای ویژه در فاز سوم شاد راهاندازی شده است، خاطرنشان کرد: توانمندسازی معلمان استثنایی در آموزشهای مجازی بسیار حائز اهمیت است و تاکنون موفق به ارائه آموزشهای لازم در مواجهه با کودکان با نیازهای ویژه برای بیش از ۲۵ هزار و ۳۰۰ معلم و تشکیل ۸ هزار جلسه آموزشی برای اولیا دانش آموزان استثنایی در کشور شدهایم.
وی گفت: در حال حاضر ۷۲درصد از دانش آموزان با نیازهای ویژه، ۱۰۰ درصد معلمان و ۱۰۰ درصد مراکز یادگیری در شاد حضور دارند.
ورزش صبحگاهی در منازل با شادنما
مهرزاد حمیدیمعاون تربیتبدنی و سلامت وزارت آموزشوپرورش در این آیین اظهار کرد: اگر شاد نبود بیشترین لطمه به حوزه تربیتبدنی میخورد و پویایی بچهها محصور در منزل میشد و خلا بزرگی به وجود میآمد که لازم بود الگویی برای این افراد تعیین شود.
حمیدی ادامه داد: شاد این فرصت را به وجود آورد تا این خلا بزرگ رفع و در حوزه سلامت و بهداشت آموزشها ارائه شود لذا ما بعد از ایجاد شاد توانستیم کانالهای مختلفی را پیشبینی کنیم.
وی افزود: در ۱۰استان استودیویی راهاندازی و محتواهای فاخری تولید شد. در محتوای رسمی درس تربیتبدنی در ۱۲کلاس در هر جلسه تدوین و بارگذاری محتوا داشتهایم در کانال اطلاعرسانی تربیتبدنی نیز در قطبهای کشوری تولید محتوای آموزشی داریم.
حمیدی بیان کرد: در حوزه منابع انسانی و فدراسیون ورزش دانشآموزی نیز مسائل مربوطه پیگیری میشود و طرح کوچ نیز یک کانال ویژه دارد.
این مسوول در آموزش و پرورش یادآور شد: شاد نما ظرفیت خوبی است تا در این شرایط و کمتحرکی اجتماعی، ورزش صبحگاهی را به داخل منازل ببریم. در بحث استعدادیابی نیز استانداردهای دقیقی تعریفشده تا غربالگری ملی اتفاق بیافتد.
نظر شما