عضو شورا: شهردار تهران به تذکر بی‌توجه باشد در صحن علنی سوال می‌پرسم

تهران- ایرنا- سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران با تاکید بر اینکه تذکرات ماه‌های گذشته به شهردار تهران بی‌پاسخ مانده است، گفت: اگر به تذکرات پاسخ داده نشود طرح سوال از شهردار رادر صحن علینی مطرح می‌کنیم.

علی اعطا روز سه‌شنبه در دویست و شصت و نهمین جلسه شورای شهر با یادآوری تذکرهای ماه‌های گذشته خود گفت: در تاریخ ۲۱ دی ماه تذکری به شهرداری تهران به عنوان عدم رعایت اصول حقوقی در یکی از تفاهمنامه‌ای منعقد شده در سازمان سرمایه‌گذاری ارائه کردم، اما تاکنون هیچ پاسخی به این تذکر دریافت نشده است.

وی با اشاره به تذکر دیگری در تاریخ ۱۴ دی ماه گفت: در این تاریخ نیز در تذکری با موضوع استخدام دستیاران مدیران شهرداری در صحن شورای شهر ، پرسش‌هایی مطرح و خواستار توضیح شده بودم که تاکنون پاسخ و توضیحی به این تذکر از سوی شهرداری دریافت نشده است.

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد : ۳۷ روز پیش یعنی در تاریخ ۷ دی ماه در رابطه با موضوع روز بازارهای شهر تهران به شهرداری تهران تذکر دادم اما در این خصوص نیز هیچ پاسخ شفاهی کتبی و یا توضیحی دریافت نشد.

اعطا ادامه داد: در تذکر دیگری در تاریخ ۱۴ دی ماه در خصوص وضعیت خانه نیما یوشیج سوال پرسیدم و توضیح خواستم که متاسفانه پاسخی داده نشد.

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد: شورای شهر موضوعات را دنبال می کند و اگر به عنوان عضو شورای شهر از طریق متعارف پاسخ نگیرد، در صحن شورای شهر تذکر می‌دهد.

وی با تاکید بر اینکه اگر در صحن هم تذکر بدهیم و پاسخ نگیریم از سایر ظرفیت‌های قانونی استفاده میکنیم، اظهار داشت: اگر در رابطه با موارد مطرح شده پاسخ روشنی نگیرم از ظرفیت قانونی استفاده خواهم کرد.

اعطا تاکید کرد: اگر پاسخ روشنی به موارد مطرح شده داده نشود از دکتر حناچی شهردار محترم تهران طرح سوال خواهم کرد.

هاشمی جدی نگرفتن تذکرات شورا از سوی شهرداری را تایید کرد

محسن هاشمی رییس شورای اسلامی شهر تهران نیز در تایید تذکر سخنگوی شورای شهر اظهار داشت: از دبیرخانه و بخش مصوبات این مسائل را دائم پیگیری می‌کنیم اما چند ماهی است که شهرداری دیگر به تذکرات در زمان‌بندی مناسب پاسخ نمی‌دهد. 

وی با بیان اینکه در گذشته هم خیلی خلاصه به تذکرها پاسخ می‌دادند، گفت: پاسخ ها بعضاً مورد پسند واقع نمی‌شد، اما تا حدودی اعضا را راضی می‌کرد. 

هاشمی با بیان اینکه در مورد تفاهمنامه با سازمان سرمایه‌گذاری پیگیری صورت گرفت، افزود: شهرداری اعلام کرد که هنوز اتفاقی رخ نداده و تبدیل به قرار داد نشده است اما شهرداری می‌توانست همین جواب را در قالب چند خط بنویسد.

وی اظهار داشت: برای آزمون دستیاران نیز سوءتفاهمی بود که بستگان یکی از مدیران در آزمون قبول شده و شهرداری می‌توانست توضیح دهد و نامه‌ای بنویسد مبنی بر اینکه بستگان مدیران هم می‌توانند در آزمون شرکت کنند.

هاشمی با بیان اینکه به نظر می‌رسد در این زمینه کاهلی شده است، از معاون شهردار که در جلسات صحن حضور داشت درخواست کرد به موضوع تذکرات به ویژه در چندماه باقی مانده تا پایان شورا جدی‌تر از گذشته، پاسخ بدهند. 

رییس شورای اسلامی شهر تهران عنوان کرد: حتی اگر لازم است مدیران مربوطه در دفتر عضو شورا حضور پیدا و مساله را تشریح کنند. 

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha