فضاهای آموزشی و تربیتی در دولت تدبیر و امید افزایش ۲ برابری یافت 

تهران- ایرنا- وزیر آموزش و پرورش گفت: فضاهای آموزشی و تربیتی در دولت تدبیر و امید افزایش ۲ برابری داشته است و امروز با افتتاح ۱۸۳ فضای ورزشی با اعتبار ۷۷۰ میلیارد تومان، ۱۸۴ هزار مترمربع به سرانه آموزشی کشور اضافه شد تا بیش از یک میلیون دانش‌آموز از آنها بهره‌مند شوند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، محسن حاجی میرزایی روز سه شنبه در مراسم افتتاح همزمان ١٨٣ فضای ورزشی دانش‌آموزی در استان های مختلف کشور افزود: همچنین تعداد یک میلیون و ۸۶۵ هزار مربی ورزشی در این دولت به سه میلیون و ۸۸۷ نفر رسیده است.

وی یادآور شد: همچنین در سال ۹۲، ۲۵ پروژه آموزشی در کشور وجود داشت اما امروز ۱۸۳ فضای آموزشی و تربیتی افتتاح شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین گفت: المپیادهای درون مدرسه ای از دیگر اقدامات دولت تدبیر و امید محسوب می شود که بیش از پنج میلیون دانش‌آموز در سطح مدرسه را در این فعالیت ها مشغول کرده است.

حاجی میرزایی ادامه داد: همچنین برنامه حیاط پویا توانسته به مدارس پویایی دهد که بیش از هفت میلیون دانش‌آموز در آن شرکت دارند.

وی گفت: افتتاح پروژه های ورزشی مجالی برای تقویت موضوع تربیت بدنی با توجه به اهمیت آن در سلامت جسمی، روانی و اجتماعی دانش‌آموزان است. 

وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: کارکرد ورزش تنها نشاط، سرگرمی، بازی و تفریح نیست و بخش مهمی از ویژگی‌های تربیتی در سایر دروس توسعه پیدا می‌کند.

حاجی میرزایی ادامه داد: مفاهیم تربیتی مانند اعتماد به نفس، شجاعت، گذشت، کارگروهی و تجربه موفقیت و شکست، همکاری و مشارکت، صبر و بردباری، تحمل و مدارا، مبارزه و بازی، نمایش خلاقیت‌ها، جامعه پذیری و سخت کوشی در پرتوی ورزش و تربیت بدنی محقق می شود.

به گزارش ایرنا، طرح «حیاط پویا» با هدف آشنایی دانش آموزان با انواع روش های صحیح ورزشی و بازی های ورزش سالم متناسب با سن آنها و به منظور غنی سازی اوقات فراغت برای متناسب سازی فضاهای تربیتی با ویژگی ها و نیازهای دانش آموزان در مدارس اجرا می شود.

این طرح با شاداب سازی حیاط و فضای مدارس، زمینه مناسب برای ساماندهی فعالیت های دانش آموزان در ساعات تفریح را فراهم می آورد تا دانش آموزان ضمن انجام فعالیت های بدنی ساده، در حداقل زمان ممکن از فواید و اثرات ورزش و بازی بهرمند شوند.

در طرح حیاط پویا تلاش می شود با متناسب سازی فضای حیاط مدارس از طریق رنگ آمیزی و نصب وسایل کم هزینه و بی خطر در دانش آموزان برای فعالیت بدنی انگیزه و علاقه ایجاد شود.

استقرار و ساماندهی فدارسیون‌های ورزشی با هدف استعدادیابی

وی همچنین در مورد استقرار و ساماندهی فدراسیون‌های ورزشی برای استعدادیابی دانش آموزان گفت: فدراسیون های ورزشی ظرفیتی برای زمینه سازی و شرکت در مسابقات بین المللی و ورزش دانش‌آموزی است؛ چراکه پایه و اساس ورزش همگانی، حرفه ای و قهرمانی را برای دانش آموزان مهیا می کند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: فعالیت های ورزشی از مدرسه آغاز و به یک سبک رفتاری تبدیل می‌شود و قهرمانان ملی کشور سابقه حضور پررنگ در صحنه‌های ورزش دانش‌آموزی را دارند.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: موفقیت‌های کسب مدال جهانی برنز در ورزش دومیدانی برای اولین بار در سال گذشته، عنوان قهرمانی فوتسال برای امسال، المپیاد کشتی در سال ۹۸ و کسب مدال سوم جهانی در بسکتبال سال ۹۶ از دستاوردهای ورزش دانش‌آموزی در چند سال اخیر است.

وی افزود: شیوع ویروس کرونا در یک سال گذشته تمامی برنامه های آموزش و پرورش را تحت تاثیر قرار داده و سعی شده است در این وضعیت در مقابل راه های مسدود، راه جدید ساخته شود و با طراحی فعالیت های خلاقانه اختلالات در آموزش از بین برود.

وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش همچنین تلاش کرده تا در دوران شیوع ویروس کرونا تاب آوری اجتماعی دانش‌آموزان را افزایش دهد.

حاجی میرزایی خاطرنشان کرد: در یک سال گذشته محتواهای آموزشی تمامی پایه‌های تحصیلی در شبکه شاد عرضه و کانال‌های متعددی برای آموزش انواع رشته‌های ورزشی با بهترین مربیان برای بهره مندی دانش آموزان ارائه شده است.

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد: ۱۲.۵ میلیون دانش‌آموز در کانال‌های درسی تربیت بدنی شبکه شاد عضو هستند و بیش از ۷.۵ میلیون دانش‌آموز در این کانال‌ها فعالیت دارند.

حاجی میرزایی افزود: ۳۳ هزار مربی تربیت بدنی در حال حاضر فعال هستند که از این میان ۱۴۰۰ نفرشان دارای مدرک تحصیلی دکتری دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha