۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۸:۴۴
کد خبرنگار: 1168
کد خبر: 84208267
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۶۰ درصد حوادث در خوی مربوط به آتش‌سوزی بوده است

ارومیه- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و امداد و نجات شهرداری خوی با اشاره به وقوع ۳۳۱ حادثه در این شهرستان طی سال جاری گفت: از این تعداد، ۱۹۹ حادثه مربوط به آتش سوزی ها بوده که ۶۰ درصد کل حوادث را شامل می شود.

عباس پورحاجی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با برشمردن دیگر حوادث جاری در خوی افزود: از این تعداد، ۳۵ مورد آتش سوزی مربوط به منازل، ۲۳ مورد واحد تجاری، ۶ مورد اماکن عمومی و دولتی، ۶۵ مورد آتش سوزی وسایل نقلیه و موتورسیکلت بوده است.

وی ادامه داد: ۳۸ مورد آتش سوزی باغ ها و دامداری، ۲۲ مورد آتش سوزی مربوط به اماکن مخروبه و هفت مورد نیز آتش سوزی در کارخانجات طی امسال گزارش شده است.

رییس سازمان آتش نشانی و امداد و نجات شهرداری خوی اظهار داشت: امسال همچنین هشت ماموریت ماموران این نهاد به سقوط در چاه و ریزش سیل در منازل اختصاص داشته و ۱۱ مورد از حوادث نیز مربوط به چرخ گوشت و اشیای حلقوی بوده است.

پورحاجی اضافه کرد: ۵۲ مورد محبوس شدن در آسانسور و اماکن، سقوط از ارتفاع و رفع خطر اتصالات برق شبکه بوده است و ۵۹ مورد نیز به خطرات جانوران وحشی و خانگی اختصاص داشته است.

وی در بخش دیگری از صدور ۷۸۶  مورد گواهی ایمنی نقشه های ساختمانی طی امسال در خوی خبر داد و گفت: ۸۲  نفر نیز برای دریافت گواهی ایمنی صنوف در این شهرستان معرفی شده است.

وی ضمن اشاره به شرایط ویژه امسال به دلیل شیوع گسترده بیماری کرونا افزود: اکیپ های مختلف خودرویی سازمان آتش نشانی امسال بطور مستمر در موضوع ضدعفونی سازی معابر و اماکن عمومی شهری از سوی معاونت خدمات شهری شهرداری همکاری و مشارکت داشته است.

وی افزود: تلفن ۱۲۵ به صورت شبانه روزی آماده دریافت هرگونه گزارش و اخبار حوادث و نیاز نیاز به کمک های امداد و نجات است.

پور حاجی در پایان از شهروندان خویی خواست با توجه به قرار گرفتن در فصل زمستان، رعایت نکات ایمنی هم در اماکن و منازل بخصوص در جاگذاری و راه اندازی بخاری های گازی، نفتی و آگاهی کامل از باز بودن مسیر دودکش ها، آرامش خانواده را به همراه دارد و رعایت نکات ایمنی خواهد توانست از بروز حوادث تلخ و ناگوار جلوگیری کند.

شهرداری خوی دارای ۵ ایستگاه آتش نشانی در نواحی مختلف این شهراست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha