کارگران در صف نخست مقابله با فشارهای اقتصادی هستند

تهران- ایرنا- امام جمعه موقت ورامین گفت: امروز کارگران و تولیدکنندگان در صف نخست مقابله با فشارهای اقتصادی قرار دارند و همه موظفند برای تحقق شعار جهش تولید، وارد میدان شده و از تولیدکنندگان حمایت کنند.

حجت الاسلام سیدمحسن محمودی روز سه‌شنبه در جریان بازدید از شهرک صنعتی سالاریه اظهار داشت: ۲ کارخانه قند و شیروارنای ورامین مدت‌هاست که به دلیل برخی از مشکلات تعطیل شده اند و مشکلاتی را برای منطقه و کارگران به وجود آورده‌اند.

وی اظهار داشت: از آیت الله رئیسی ریاست قوه قضائیه درخواست داریم که برای رفع مشکلات این ۲ کارخانه، هیات ویژه‌ای را تعیین کنند تا این ۲ واحد بزرگ احیا شود.

امام جمعه موقت ورامین افزود: شهرک صنعتی سالاریه همچنان با مشکل جاده مواصلاتی به ورامین مواجه است ولی گوش شنوایی برای ترمیم این مسیر وجود ندارد.

وی گفت: منطقه اقتصادی خیرآباد ورامین با مشکل تأمین آب و گاز مواجه است، از استاندار تهران درخواست می کنیم تا با حضور در این منطقه، مشکل تولیدکنندگان این منطقه اقتصادی را برطرف کند.

وی تأکید کرد: شهرستان ورامین از ظرفیت‌های ویژه ای در تولید محصولات مختلف کشاورزی و صنعتی برخوردار است و با انعکاس هر چه بیشتر این توانمندی‌ها، می‌توان از برخی اخبار کذب که از این منطقه به عنوان شهرستان قتل و غارت یاد می‌کنند جلوگیری شود.

شهرستان ورامین از سه شهرک صنعتی سالاریه، چرمشهر، شهید ملاآقایی و یک منطقه اقتصادی به نام خیرآباد برخوردار است.

منطقه اقتصادی خیرآباد به دلیل برخی از تغییرکاربری‌ها و ساخت و سازهای غیرمجاز توسط برخی از افراد سودجو، با مشکلاتی مواجه شده است که طی هفته‌های گذشته، ده‌ها مورد تغییرکاربری و ساخت و ساز صورت گرفته در این منطقه با دستور قضایی تخریب شد.

جاده مواصلاتی چرمشهر به ورامین تا سه راهی حسن‌آباد، مسیری پنج کیلومتری است که با وجود تعیین اعتبار ۳۰ میلیارد ریالی و ۶ بار تجدید مناقصه برای روکش آسفالت، پیمانکاری برای اجرای آن قبول مسوولیت نمی‌کند.

کارخانه شیر وارنا، متعلق به بخش خصوصی است که پس از فوت مالک اصلی، به دلیل مشکلات اقتصادی به سمت تعطیلی پیش رفت تا این که ۲ سال پیش به طور کامل تعطیل شد.

کارخانه قند ورامین در سال ۱۳۸۵ از طریق سازمان خصوصی سازی به بخش خصوصی واگذار شد که این کارخانه پس از این واگذاری، تنها چند ماه به کار خود ادامه داد و هم اکنون به طور کامل تعطیل شده است.

دهم آذرماه امسال، سعید عمرانی، معاون قضایی دادستان کل کشور با حضور در شهرستان ورامین، از کارخانه شیر وارنا و کارخانه قند بازدید کرد و در جریان مشکلات این کارخانه قرار گرفت.

ورامین با ۳۰۰ هزار نفر جمعیت در ۳۵ کیلومتری جنوب‌شرق تهران واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha