۱۴ بهمن ۱۳۹۹، ۱۶:۴۹
کد خبرنگار: 1375
کد خبر: 84208672
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

 ۸۷۵ میلیون تومان زکات سال جاری در سمیرم جمع‌آوری شد

اصفهان- ایرنا- رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم گفت: در سال جاری ۸۷۵ میلیون تومان زکات در این شهرستان جنوب استان اصفهان جمع‌آوری شده است.

به گزارش ایرنا، اردشیر فرخ‌وند روز سه‌شنبه در جلسه شورای زکات این شهرستان در فرمانداری اظهارداشت: حدود ۱۴۰ میلیون ریال از این مبلغ نقدی و بقیه به شکل فعالیت‌های عام‌المنفعه عمرانی در شهرها و روستاهای مختلف هزینه شده است.

به گفته وی احداث مسجد، خانه های عالم روستایی، معابر و اماکن عمومی روستاهایی که نقش پررنگی در پرداخت زکات سالانه داشتند با صرف اعتباری که بیان شد کار و هزینه شده‌اند.

رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) سمیرم با اشاره به برداشت سیب درختی، گندم و جو وجود دام های عشایر در این شهرستان، تصریح کرد: عمده زکات جمع‌آوری شده مربوط به بخش کشاورزی و دامداری است.

فرخ‌وند با یادآوری اجرای طرح زکات شجره طیبه و ثمره طیبه در سمیرم از سال ۱۳۹۱ گفت: این شهرستان مبدع این طرح در استان اصفهان بود که در قالب آن باغداران عمده، نسبت به پلاک‌کوبی درختان سیب اختصاصی به زکات اقدام کرده‌اند.

مدیر جهاد کشاورزی سمیرم در ادامه این نشست، اظهار داشت: سمیرم دومین شهرستان بعد از اصفهان در تولید و برداشت محصول گندم به میزان حدود۱۳ هزار تن در سال زراعی جاری بود.

به گفته احمد تیموری، استفاده از ظرفیت و توان تعاونی‌های فعالی مانند هرمز آباد و برپایی نشست‌های مشترک با آنها به منظور آگاهی بخشی در رابطه با آثار و برکات زکات در آینده نزدیک در دستور کار این مدیریت خواهد بود.

حجت‌الاسلام فردین شهبازی، مسوول سابق ستاد زکات سمیرم در همین پیوند، خاطرنشان کرد: سال ۱۳۸۶ سرآغاز فعالیت این ستاد شهرستانی بود که تنها ۳۰۰ هزار تومان زکات جمع‌آوری شد اما در سال‌های اخیر به بیش از ۷۰۰ میلیون تومان رسید.

امام جمعه سمیرم در ادامه تصریح کرد: پرداخت زکات از دستورات دین اسلام و حتی سایر ادیان قبل از اسلام بوده است.

حجت‌الاسلام عبدالعظیم مولازاده معدنی، افزود: پرداخت زکات مال آثار و برکات اجتماعی و اقتصادی زیادی دارد و به همان میزان نپرداختن و بی‌توجهی به زکات که همان دور شدن از دستورات دینی است تبعات و آثار زیانبار اجتماعی به دنبال دارد.

وی با بیان اینکه باید یک نیروی تمام وقت فعال و جهادی در ستاد زکات شهرستان بکارگرفته شود، ادامه داد: اصل زکات فقرزدایی است و نیرویی که قرار است در این بخش فعالیت کند باید شبانه‌روز در شهرها، روستاها و چادرهای عشایری حضور یابد و تبلیغ دین کند.

امام جمعه سمیرم با تاکید بر اینکه باید از طرح‌های تشویقی در رابطه به پرداخت کنندگان زکات بهره گرفت، گفت: تشویق و قدردانی از زکات دهنده و تفاوت قائل شدن بین او و دیگرانی که زکات نمی‌دهند در ترغیب مردم به انجام این امر الهی موثر است.

بر این اساس، تعدادی از برگزیدگان جشنواره‌های فرهنگی و قرآنی کمیته امداد امام خمینی(ره) وکانون فرهنگی امام علی(ع) در پایان این نشست تقدیر شدند.

۵.۸ درصد از جمعیت ۷۹ هزار نفری شهرستان سمیرم(۴هزار و ۸۳۴ نفر در قالب ۲هزار و ۵۳۴ خانوار) زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی(ره) هستند.

۱۱۹ خانوار از مجمع این تعداد، عشایر چادرنشین تحت پوشش نهاد امداد هستند و ۸۱۸ خانوار نیز از خدمات مختلف اداری، تعاملی و کمک های کمیته امداد استفاده می کنند.

بر همین اساس، ۳۲۷  دانش آموز و ۹۶ دانشجو نیز از حمایت های این نهاد بهره مند می شوند.

شهرستان سمیرم دارای ۱۰۰ هزار جمعیت عشایری و ثابت، ۶ شهر، چهار بخش و ۱۵۰ روستا و آبادی است و در۱۶۰ کیلومتری جنوب اصفهان واقع شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha