۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبر: 84210147
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خبرهای چهارمین روز دهه فجر در استان یزد

۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۸:۳۳
کد خبر: 84210147
خبرهای چهارمین روز دهه فجر در استان یزد

یزد- ایرنا- در آیینی به میمنت سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با حضور رییس‌کل دادگستری یزد و جمعی از مسوولان محلی روز چهارشنبه عملیات طرح توسعه دادگستری مهریز آغاز شد.

به گزارش ایرنا، این طرح در وسعت ۳۸۰ مترمریع زیربنا با صرف ۱۵ میلیارد ریال از بودجه استانی و قوه قضاییه در بلوار شهدای هفتم ساخته می‌شود.

فرماندار مهریز گفت: قوه قضاییه از مهمترین ارکان در ایجاد امنیت و نماد و مظهر استقرار عدالت در جامعه و از دستاوردهای انقلاب شکوهمند اسلامی ایران است.

رضا زارع زاده مهریزی در این مراسم افزود: توسعه فضای فیزیکی دادگستری از اهم مطالبات مردم ولایتمدار مهریز است که با همکاری مستمر مسولان امر به نتیجه رسید.

وی به ظرفیت بالای شهرستان در زمینه‌های مختلف اشاره کرد و گفت: امیدواریم با اتحاد و تعاملی که در بین مسوولان وجود دارد زمینه پیشرفت همه جانبه فراهم شود.

همچنین رییس‌کل دادگستری یزد گفت: با ایجاد زمینه و زیرساخت لازم برای مهریز که جزو مطالبات مهم بود امیدواریم مشکل فضای فیزیکی در راستای خدمت به مردم حل شود.

غلامعلی دهشیری با تبریک دهه فجر افزد: دادگستری مهریز به خاطر موقعیت منطقه از اهمیت خاص برخوردار است و تلاش گسترده مسوولان و قضات همواره الگو و برجسته است.

مهریز با ۵۵ هزار  نفر جمعیت در ۳۰ کیلومتری جنوب شهر یزد قرار دارد.

***

پایگاه مقاومت بسیج خواهران کوثر نبی روستای ده جمال بخش آسفیچ بهاباد افتتاح شد .

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد روز چهارشنبه در آیین افتتاح این پایگاه گفت: مهمترین برنامه های پایگاههای مقاومت بسیج را انجام برنامه هایی در زمینه های فرهنگی، تربیتی، سیاسی، مسابقه ورزشی و برگزاری کلاسهای حلقه های طرح صالحین اعلام کرد.

سعید دهقان با بیان اینکه ثبات و بقای نظام اسلامی در گرو ترویج و نهادینه کردن تفکر بسیجی است اظهار کرد: این نیروی الهی همواره حافظ منافع انقلاب بوده است و با تبعیت از فرا مین رهبری نقش ارزنده ای در پا سداری از انقلاب ایفا کرده است.

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج بهاباد بااشاره به اینکه داشتن ایمان، شجاعت، شهامت، ولایتمداری و اراده قوی از مهمترین ویژگی های بارز بسیجیان است افزود : حضور همیشگی ملت ایران در صحنه برای حفاظت از ارزش های ایران اسلامی اجازه هیچ گونه تجاوزی را از سوی دشمنان نخواهد داد.

***

در خجسته سالروز میلاد باسعادت حضرت فاطمه زهرا (س)، روز زن و روز مادر، فرماندار مهریز با حضور در برخی ادارات، نهادها و خانه سالمندان، بانوان و مادران شهرستان را مورد تجلیل قرار داد.

به گزارش ایرنا،رضا زارع زاده مهریزی روز چهارشنبه در این آیین‌ها با تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا (س) گفت: بانوان شاغل در ادارات جدا از وظیفه بزرگ مادری و تعلیم و تربیت فرزندان توانسته‌اند به خوبی در حوزه‌های مختلف اداری و حتی مدیریت بخش‌های مختلف به ایفای نقش بپردازند.

وی از تلاش، پشتکار، وظیفه‌شناسی ودلسوزی بانوان منطقه به خصوص در سطح نهادها و ادارات دولتی در انجام امور محوله قدردانی کرد و افزود: باید بانوان جامعه اسلامی برای موفقیت در امور متعدد همواره زندگی و سیره حضرت فاطمه زهرا (س) را الگوی عملی و رفتاری خود قرار دهند.

وی همچنین با حضور  در خانه سالمندان نشاط بهزیستی روز مادر را به حاضران که در این مرکز از خدمات فرهنگی و بهداشتی استفاده می‌کنند تبریک گفت و بیان کرد: نقش زنان و مادران در جامعه در ابعاد مختلف بسیار مهم و اثربخش است و باید قدردان آنها باشیم .   

فرماندار مهریز تصریح کرد: شرایط مادران سالخورده به گونه‌ای است که همه ما باید قدردان این مادران و همه بانوان میهن اسلامی باشیم که نسلی را پرورش دادند که در نقطه‌ای از جهان ارزش‌های والای دینی و اخلاقی به خوبی دفاع می‌کنند.

در این دیدارها با اهدای لوح سپاس و گل از بانوان ادارات و سالمندان تجلیل به عمل آمد.

***

مدیر ستاد دیه یزد گفت: نیکوکار یزدی ۲۵ میلیون تومان هزینه برگزاری جشن میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) را به آزادی زندانیان جرایم غیرعمد اختصاص داد .

اسلام افشون روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این نیکوکار هدف خود از این اقدام، خشنودی خداوند متعال و شادی قلب حضرت امام عصر (عج) ذکر کرد.

وی ادامه داد: هر سال در چنین روزی مراسمی با حضور گروه‌های فرهنگی و هنری برگزار و در پایان میهمانان حاضر در جشن بر سر سفره حضرت فاطمه (س) دعوت بودند . 

این مسوول اظهار کرد: باتوجه به وجود کرونا و برای جلوگیری از انتشار ویروس و حفظ جان مردم تصمیم گرفته تا هزینه برگزاری این جشن، صرف امور آزادی زندانیان شود.

مردم نوعدوست برای آزادی زندانیان می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۵۸۹۴۶۳۷۰۱۱۱۱۱۱۹۹ ستاد دیه و حساب ۳۸۰۰۰۰۹۰ واریز کنند.

همچنین شماره تلفن ۰۹۱۳۰۹۹۲۸۸۰ و ۰۹۱۰۳۸۱۱۵۵۳ برای پاسخگویی سووال عموم خیران و مردم نیکوکار پیش‌بینی شده است.

هم‌اکنون ۲۲۵ زندانی جرایم غیرعمدمالی در زندان های استان بسر می‌برند که برای آزادی آنها ۵۹۸ میلیارد ریال کمک مالی نیاز است.

استان یزد چهار ندامتگاه برای نگهداری مددجویان زندانی دارد و حدود چهار هزار نفر دوره محکومت خود را می گذرانند.

***

رئیس کمته امداد شهرستان بهاباد گفت : افزون بر۴۸ میلیارد و ۵۲۰ میلیون ریال وام اشتغال و خودکفایی در اجرای ۱۰۵ طرح اشتغالزایی به مددجویان تحت حمایت این نهاد در سال جاری پرداخت‌ شده است.

حمید دهقان بهابادی در گفتگو با خبرنگار ایرنا این طرح ها را شامل کشاورزی ، دامپروری ، قالی بافی ، خدماتی ، صنفی و صنعتی ذکر کرد و افزود : از مجموع این طرح‎ ها ۲۸ مورد کشاورزی ، ۳۱ مورد دامداری ، ۳۴ مورد خدماتی و ۵ موردصنفی صنعتی میباشد .

وی با بیان اینکه توانمندسازی و شکوفایی استعدادها و تامین خود اتکایی نیازمندان و محرومان از مهم‌ترین اهداف کمیته امداد است، تصریح کرد: فراهم‌ سازی زمینه لازم برای ایجاد اشتغال پایدار و جلوگیری از وابستگی آنها به این نهاد از مهمترین اهداف پرداخت تسهیلات به مددجویان است.

رئیس کمیته امداد بهاباد با تأکید بر اهمیت ایجاد اشتغال پایدار و راه‌اندازی مراکز تولید برای دستیابی به توانمندی و خودکفایی اقتصادی، اظهار کرد: اجرای طرح‌های اشتغالزا از طریق راهبری شغلی با استفاده از تجربه شرکت‌های کارآفرینی و موفق در زمینهٔ اشتغال یا مشاغل خانگی در دستور کار این نهاد قرار دارد.

دهقان تصریح کرد : ایجاد اشتغال از طریق طرح هدایت و راهبر شغلی و پرداخت تسهیلات به نیازمندان یکی از زمینه‌های اشتغال مددجویان است.

وی درخصوص نحوه پرداخت تسهیلات اشتغال به مددجویان کمیته امداد بهاباد گفت : تعداد ۲۲ نفر از طریق صندوق امداد ولایت به مبلغ ۴ میلیارد و ۲۷۰ میلیون ریال و تعداد ۸۳ نفر از محل بانکهای عامل به مبلغ ۴۴ میلیاردو ۲۵۰ میلیون ریال وام اشتغال دریافت کردند .

در حال حاضر ۹۲۴ خانوار شامل هزار و ۹۸۵ نفر از خدمات حمایتی کمیته امداد امام بهاباد استفاده می کنند.

مرکز شهرستان ۲۰ هزارنفری بهاباد درفاصله ۲۰۰ کیلومتری جنوب شرقی یزد قراردارد.

***

بانوان مدیر و شاغل در ادارات و نهادها و سازمان‌ها و فعالان اجتماعی و فرهنگی و کارآفرین میبد با برگزاری مراسمی همزمان با میلاد حضرت فاطمه (س) و روز زن از سوی شهرداری و شورای اسلامی شهرستان مورد تقدیر قرار گرفتند.

به گزارش ایرنا، شهردار میبد روز چهارشنبه در این مراسم برگزار شده در یکی از هتل‌های شهرستان گفت: حضرت فاطمه سلام الله علیها مظهر یک دختر نمونه در برابر پدرش ، یک همسر نمونه در برابر همسرش و مظهر یک زن مبارز و مسوول در برابر زمانه و سرنوشت جامعه بود.

علیرضا نقوی در ادامه با اشاره به گزارش‌ها و صحبت‌های ارایه شده از سوی بانوان در جلسه هم‌اندیشی برگزار شده افزود: زنان در کشور در هر مسئولیت و پست و فعالیتی با اراده کردن مشغول شده‌اند و برای حضور متکی به توانمندی‌های خود هستند.

وی تصریح کرد: زنان در معاونت‌های مختلف شهرداری و استانداری‌ها مشغول به خدمت هستند ، همچنین در حوزه‌های علمی و کارآفرینی خوش درخشیده‌اند.

نقوی با یادآور شدن اینکه خانم‌ها در مسئولیت‌های واگذار شده در مواردی از آقایان نیز دقیق‌تر هستند ادامه داد: در واگذاری مسئولیت به بانوان درصد اشتغال و مسئولیت معنی ندارد ، نیاز است با نگاه شایسته سالار و دید تخصصی مسئولیت‌ها واگذار گردد.

شهردار میبد در ادامه برنامه‌ریزی در اجرای پروژه‌های شهرداری مانند پروژه مهم بام میبد در منطقه حسن اباد که به مدت ۲۰ تا ۲۵ سال فقط با کاشت تعدادی درخت به حال خود رها شده بود را یادآور شد و اظهار کرد: این منطقه در حال حاضر با ایجاد رینگ دوچرخه‌سواری ، اولین سینمای روباز  به ظرفیت ۸۵۰ نفر و چمن مصنوعی فوتبال  به صورت محلی خانواده محور درآمده‌است.

وی طراحی فرش بازی برای بچه‌ها ، مسیر پیاده رو برای خانواده‌ها را نیز ذکر کرد و گفت : فضا در این منطقه برای برگزاری جشن‌ها و تئاتر خیابانی مهیا شده و می توان اتفاق‌های خوب دیگری را نیز در شهر رقم زد.

معاون فرماندار در امور بانوان و خانواده میبد هم گفت: بانوان گاهی حضور در اجتماع را جدی نمی‌گیرند و لازم است با استفاده صد درصدی از توانمندی بانوان اجرای برنامه‌ها در حوزه‌های مختلف را مورد پیگیری قرار داد.

کبری خواجه‌پور افزود: بانوان گذشته از نقش اجتماعی با مدیریت قوی در بنیان خانواده نقش مهمی در جلوگیری از آسیبهای اجتماعی در جامعه دارند.

وی تعریف و وجود یک مقام رسمی پاسخگو برای مطالبات بانوان را نیز یادآور شد که باید مورد توجه مسوولان در سطح استان و کشور باشد.

عضو شورای شهر میبد نیز مهم شمردن وظیفه مادر و همسر بودن از سوی بانوان را یادآور شد : حضور و یا عدم حضور زنان در اجتماع  در ابتدا به فراهم کردن فضایی خوب از سوی خود آنها با رعایت اصول شرعی و شان و شخصیت دارد.

انسیه فلاح تصریح کرد: البته نیاز است فضا نیز برای فعالیت بانوان مهیا شود به گونه‌ای که پس از گذشتن مدتی از حضور در اجتماع دچار سرخوردگی نشوند.

وی به اقدامات انجام شده از سوی شورای شهر و شهرداری در حوزه بانوان مانند ایجاد فرهنگسرای بانوان ، فضاهای ورزشی و ارائه تسهیلات اشتغالزایی اشاره کرد.

در نشست برگزار شده ، بانوان به بیان عملکردها ،  مشکلات و پیشنهادات خود مانند لزوم رفتن به سوی پیگیری اجرای پروژه‌های فرهنگی ، ایجاد اتاق فکر بانوان ، توجه به روح و آرامش زنان به عنوان مدیران بنیان خانواده ، پیگیری انجام فعالیت‌های ورزشی در خانه در شرایط کرونا و تشکیل گروه‌های مشاوره در حوزه‌های علمیه پرداختند.

همچنین به لزوم هم اندیشی در ارتباط با اجرای برنامه‌ها در حوزه کودکان و خانواده ، فعالیت‌های پایگاه‌های مقاومت بسیج بانوان در حوزه‌های فرهنگی ، اشتغال ، حمایتی ،  آموزشی ، ورزشی و مجازی و همچنین فعالیت حوزه علمیه در سه سطح علمی و پژوهشی با رتبه‌های بالای علمی اشاره شد.  

مرکز شهرستان ۱۰۶ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد.

***

همزمان با ایام الله دهه مبارک فجر و در سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن؛ مراسم معارفه رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهرستان بهاباد با حضور "امیرسعید مصباح" مدیرکل فنی و حرفه ای استان یزد و "محمدمهدی خانی زاده" فرماندار بهاباد در محل فرمانداری برگزار شد.

فرماندار بهاباد در این مراسم یکی از عوامل اصلی توسعه و پیشرفت جامعه را توجه به کار و تولید دانست و گفت: در این میان نقش آموزش های مهارتی در ایجاد اشتغال پایدار انکار ناپذیر و باید به این مهم توجه ویژه شود.

محمدمهدی خانی زاده افزود: رسالت آموزش فنی و حرفه ای به عنوان متولی اصلی آموزش های مهارتی، نقش بسزایی در تربیت نیروی کار ماهر و متخصص خواهد داشت.

وی در ادامه به وضعیت ساختمان و چارت سازمانی فنی و حرفه ای بهاباد پرداخت و خواستار خالی کردن چارت سازمانی این شهرستان جهت جذب نیروی جدید شد.

خانی زاده در بخش دیگر سخنان خود با تبریک سالروز ولادت حضرت زهرا(س) و روز زن و با اشاره به اینکه در راستای تحقق برنامه های دولت تدبیر و امید از ظرفیت زنان در مشاغل مدیریتی شهرستان استفاده شد، گفت: برای نخستین بار در شهرستان یکی از بانوان به عنوان رئیس اداره منابع طبیعی شهرستان بهاباد تعیین شد که موفقیت های خوبی داشتند و امسال به عنوان تنها زن جنگلبان نمونه کشور انتخاب شدند.

در ادامه این مراسم طی حکمی "صدیقه امینی بهابادی" که پیش از این مسئولیت مرکز فنی و حرفه ای خواهران بهاباد را به عهده داشت به عنوان رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه ای بهاباد معرفی شد.

همچنین از زحمات پنج ساله "سید یحیی حسینی شیطوری" در فنی و حرفه ای بهاباد تجلیل به عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha