۱۵ بهمن ۱۳۹۹، ۱۷:۲۹
کد خبر: 84210272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید الکاظمی بر انتخابات سالم و عادلانه در عراق

بغداد- ایرنا- نخست وزیر عراق امروز بر برگزاری انتخاباتی سالم و عادلانه در این کشور تاکید کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از شبکه تلویزیونی السومریه عراق، «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق امروز در جریان نشست خود با اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق گفت که وی برای برگزاری انتخابات آمده است و آنچه برایش اهمیت دارد، برگزاری یک انتخابات عادلانه و سالم است.

الکاظمی افزود که همه بحران های سیاسی بعد از بروز مشکلاتی در انتخابات بروز می کند لذا باید برای موفقیت انتخابات آینده همگی همکاری کنیم.

دولت عراق در جلسه اواخر آذرماه خود به ریاست «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر این کشور با حضور اعضای کمیسیون عالی انتخابات عراق، با تعیین روز دهم اکتبر آینده (۱۸ مهر) به عنوان زمان برگزاری انتخابات پارلمانی زودهنگام این کشور موافقت کرد.

پیش از این نخست وزیر عراق روز ششم ژوئن آینده (۱۶ خرداد) را به عنوان روز برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی این کشور تعیین کرده بود.

رایزنی‌ها و گام‌های احزاب و جریان‌های سیاسی مختلف عراق و تغییر آرایش نیروهای سیاسی از  نزدیک به چهار ماه پیش برای ورود به این انتخابات آغاز شده است.

برپایه این گزارش، الکاظمی در ادامه سخنان خود در نشست با اعضای کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق برخی جریان های سیاسی را بدون ذکر نام به "ایفای نقش برای تبدیل کردن عراق به صحنه ای برای تسویه حساب ها از همان روز اول تاسیس نظام جدید عراق" متهم کرد و گفت که عراق سالها در جنگی فرسایشی به سربرد که زیان های زیادی را وارد کرد و همین جنگ نیز علت اصلی بحران اقتصادی کنونی است.

الکاظمی با اشاره به نیاز دستگاههای امنیتی عراق به حمایت و پشتیبانی گفت: ما با قدرت و مداوم با چالش ها مواجه می شویم. هر روز عملیات پیشدستانه اجرا می کنیم. روز گذشته در ماموریتی مهم، چهار تروریست از جمله به اصطلاح "والی جنوب عراق" ( در گروه تروریستی داعش) را هدف قرار دادیم و یک هفته پیش نیز به اصطلاح "والی عراق" این گروه را به هلاکت رساندیم. یک ماه پیش نیز نیروهای امنیتی ما موفق شدند که یک گروهک کامل را متلاشی و بیش از 42 تروریست را در جنوب استان نینوا به هلاکت برسانند و دستگاههای امنیتی باید مستقل باشند تا زیر فشار قرار نگیرند.

درپی افزایش اخیر تحرکات تروریست‌ها در برخی استان‌ها از جمله دیاله، کرکوک، صلاح الدین، الانبار، دیاله و بابل، نیروهای مسلح عراق نیز بر شدت عملیات خود علیه بقایای گروه تروریستی داعش در مناطق مختلف این کشور افزوده و در طول دو هفته اخیر شمار زیادی از سرکردگان تروریست از جمله سرکرده ارشد داعش در عراق موسوم به «جانشین خلیفه و والی عراق» و یک سرکرده دیگر موسوم به «فرمانده جنوب عراق» در این گروه به همراه تعدادی از تروریستهای طراح انفجار تروریستی اخیر میدان الطیران بغداد را به هلاکت رسانده و شمار دیگری از آنها را بازداشت و مقرها و مخفیگاههای آنها را منهدم کردند که این عملیات همچنان ادامه دارد.

عراق در سال ۲۰۱۷ میلادی پس از سه سال نبرد، پیروزی بر گروه تروریستی داعش را اعلام کرد، اما عناصر و هسته‌های پراکنده این گروه تروریستی هنوز در برخی مناطق استان‌های «دیاله، کرکوک، نینوا، صلاح‌الدین، الانبار و بغداد» فعال هستند.

نیروهای امنیتی عراق برای پاکسازی کامل این مناطق از وجود عناصر تروریستی تلاش می‌کنند.

به تازگی نگرانی‌ها در زمینه بازسازی ساختار داعش از سوی آمریکا با کمک همپیمانان منطقه‌ای این کشور در سایه تحرکات مشکوک آمریکایی در مرز سوریه و عراق، افزایش یافته و از همین رو، درخواست‌ها در عراق برای پایان بخشیدن به حضور نظامی آمریکا در این کشور بیشتر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha