۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84211165
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مزار شهدای خراسان رضوی غبارروبی شد

۱۶ بهمن ۱۳۹۹، ۱۴:۳۳
کد خبر: 84211165
مزار شهدای خراسان رضوی غبارروبی شد

مشهد- ایرنا- همزمان با فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، غبارروبی و گل افشانی مزار شهدا در مشهد و دیگر شهرهای استان خراسان رضوی با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی انجام شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی روز پنجشنبه در این خصوص به خبرنگار ایرنا گفت: این ویژه برنامه از ساعت ۱۴ امروز در چهار نقطه مشهد شامل گلزار مطهر شهدای بهشت رضا(ع)، بهشت ثامن حرم مطهر رضوی، مزار شهدای گمنام جبل النور و گلزار شهدای خواجه ربیع با حضور اقشار مختلف مردم و البته با رعایت شیوه نامه های بهداشتی آغاز  شد.

جواد حامدزاده افزود: این مراسم علاوه بر مشهد در گلزار شهدای ۳۱ مرکز شهرستان دیگر خراسان رضوی هم برگزار گردید و طی آن یاد و نام شهیدان دوران مبارزات انقلابی مردم استان گرامی داشته شد.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی گفت: آئینهای مردمی مشابهی نیز در سراسر گلزارهای شهدا در شهرها و روستاهای خراسان رضوی برگزار شده است.  

حامدزاده افزود: پرونده ۱۷ هزار و ۲۹۳ شهید، ۴۹ هزار و ۸۱۳ جانباز و سه هزار و ۳۹۶ آزاده در این اداره کل ثبت شده است که از این تعداد ۱۶۷ شهید و ۴۳ جانباز متعلق به دوران رژیم ستم شاهی پهلوی هستند.

شمار گلزار شهدا در شهرها و روستاهای مختلف استان ۶.۹ میلیون نفری خراسان رضوی بیش از هزار و ۴۰۰ مورد است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha