۱۷ بهمن ۱۳۹۹، ۱۰:۴۶
کد خبرنگار: 2188
کد خبر: 84211897
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بازدید استاندار خراسان رضوی از طرحهای اقتصادی یک روستای شهرستان فیروزه

مشهد- ایرنا- استاندار خراسان رضوی در ادامه سفر به شهرستان فیروزه از طرح‌های اقتصاد مقاومتی در روستای رشیدآباد این شهرستان بازدید کرد.

محمدصادق معتمدیان روز جمعه پس از دیدار چهره به چهره با مردم این روستا و شنیدن مشکلات برخی از اهالی این روستا از جمله بازنگری در طرح هادی روستایی برای افزایش محدوده روستا و اختصاص تسهیلات دستور پیگیری صادر کرد.

وی با گرامیداشت ایام دهه فجر و میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) اظهار داشت: جهت گیری‌های نظام از همان روزهای ابتدایی پیروزی انقلاب توجه به مناطق روستایی و عشایری در حوزه‌های توسعه زیرساخت‌های عمرانی بوده است و در این چارچوب افزایش حضور و مهاجرت معکوس به روستاها از سیاست‌های اصلی نظام است.
او اضافه کرد: با وجود همه این خدمات در برخی مناطق شاهد افزایش مهاجرت از روستاها هستیم هر چند طی ارزیابی های به عمل آمده در چند سال اخیر پرداخت تسهیلات روستایی موجب تحول در حوزه اشتغال روستایی شده است.
استاندار خراسان رضوی گفت: مدل‌های توسعه‌ای مختلفی در روستاها براساس ظرفیت‌های هر روستا در حال اجرایی شدن است و باید در این چارچوب اقدامات انجام شده بر اساس مطالعات علمی و ظرفیت‌های همان روستا باشد و به سمت آزمون و خطا نرویم و هرجا که نیاز به حمایت باشد نقش تسهیل‌گری خواهیم‌ داشت.
معتمدیان افزود: فیروزه جزء معدود شهرستان‌هایی است که جمعیت روستایی اش بیش از جمعیت شهری است و ساکنان روستاها برای ساخت مسکن و برنامه‌های توسعه‌ای نباید با مشکل زمین مواجه باشند.
وی در بازدید از روستای رشید آباد با افتتاح ساختمان دهیاری این روستا مقرر کرد ۷۰۰میلیون ریال تسهیلات به دهیاری این روستا پرداخت شود.
فرماندار فیروزه هم در حاشیه این بازدید گفت: برای افزایش میزان بهره‌وری بخش کشاورزی افزون بر ۱۰۰ هکتار از اراضی روستای رشیدآباد فیروزه طی ۲ مرحله یکپارچه‌سازی شد.
ابوالفضل حکیم‌پور افزود: بیش از ۹۰درصد اقتصاد خانوارها در فیروزه از طریق کشاورزی است و در این چارچوب در روستای رشیدآباد با استفاده از توانمندی‌های کارشناسی موجود در بدنه دولت با مشارکت روستائیان طرح‌های ارتقای بهره‌برداری از دام سبک، احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و یکپارچه‌سازی اراضی کشاورزی با تامین آب از سد "بار" در حال اجراست.
وی با اشاره به انتخاب روستای رشیدآباد به عنوان روستای الگو اضافه کرد: در اجرای این طرح‌ها شرط نخست پای کار بودن اهالی است و تعامل و همگرایی روستائیان، شوراها و دهیاران در پیشبرد این طرح‌های سه‌گانه نقش موثری دارد.
روستای رشیدآباد در بخش مرکزی شهرستان فیروزه با ۴۷۰ نفرجمعیت در پنج کیلومتری مرکز شهرستان فیروزه قرار دارد.
مرکز شهرستان‌۴۲ هزار نفری فیروزه در جغرافیای مرکزی خراسان رضوی در ۱۶۲ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha