افتتاح طرح‌های دهه‌فجر مهمترین رویداد لرستان در هفته‌ای که گذشت

خرم‌آباد - ایرنا - افتتاح ۳۷۰ طرح و پروژه در ایام مبارک دهه فجر، توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی بین نیازمندان و چهار روز بدون فوتی از ویروس کرونا از مهمترین وقایع هفته گذشته لرستان بود.

به گزارش ایرنا، همزمان با آغاز دهه مبارک فجر ۳۷۰پروژه عمرانی و اقتصادی در لرستان افتتاح و یا کلنگ‌زنی شد که میزان اعتبار و سرمایه گذاری برای این طرح‌ها یکهزارو ۲۰۰ میلیارد تومان است.  ۳۲۲ پروژه زیرساختی و عمرانی با اعتبار ۷۳۹ میلیارد تومان و ۵۰ طرح اقتصادی با ۴۶۵ میلیارد تومان اعتبار در دهه فجر امسال برنامه ریزی شده که بخشی از این پروژه ها کلنگ زنی و برخی هم آغاز عملیات اجرایی است.

۲۶۲ پروژه با ۵۹۱ میلیارد تومان طرح افتتاحی از میان پروژه های عمرانی  و ۵۷ پروژه  با ۱۴۷ میلیارد تومان اعتبار نیز در حوزه عمرانی و زیرساختی  کلنگ زنی می شود.

با بهره برداری از این طرح ها حدود ۹ هزار و ۸۷۲ نفر در بخش اقتصادی و عمرانی شاغل می شوند.

چهار روز بدون فوتی کرونا در لرستان

شمار مبتلایان کرونا در استان تا ۹ بهمن ماه به ۶۳ هزار و ۸۰۴ نفر رسید. تاکنون یک هزار و ۳۲۲نفر از مردم این استان به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند.

براساس آمار دانشگاه علوم پزشکی لرستان تا پایان ۱۵ بهمن ماه، تست کرونای ۶۴ هزار و ۴۱۱ نفر در استان مثبت بوده و یک هزار و ۳۲۵ نفر نیز جان باخته‌اند و برای چهارمین روز پیاپی هیچ مرگی به سبب کرونا در لرستان به ثبت نرسیده است.

۶ شهر لرستان در وضعیت زرد

 اکنون شهرستان های خرم آباد، دورود، الیگودرز، پلدختر،دلفان و سلسله در وضعیت زرد(خطر متوسط) و شهرستان های بروجرد، ازنا، کوهدشت، رومشکان و چگنی در وضعیت آبی (کم خطر) قرار دارند. 

بر همین اساس ممنوعیت تردد از ساعت ۲۱ شب تا ۴ بامداد همچنان در شهرستان های خرم آباد و بروجرد برقرار است.

روستای " مرادجان چواری" دلفان قرنطینه شد

روستای "مرادجان چواری" به دلیل ابتلای شمار زیادی از اهالی آن قرنطینه شد.

۷۰۲نفر در قالب ۱۹۱ خانوار در روستای مرادجان ساکن هستند که تاکنون متاسفانه ۳۵ نفر از ۳۰ خانوار این روستا به کرونا مبتلا شدند. از ابتدای اپیدمی ویروس کرونا در استان تا هفته گذشته چهار مورد ابتلا در این روستا گزارش شده است که با برگزاری مراسم عزاداری و حضوری افرادی از خارج از استان تا روز گذشته ۸۳ مورد نمونه گیری انجام شده و ۳۵ نفر مبتلای قطعی هستند.

کاهش ۱۰ درصدی حجم ذخیره سدهای لرستان

۴۶ درصد حجم مخزن سدهای این استان پر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش یافته است.

حجم آب ذخیره شده در مخزن سدهای لرستان سال گذشته این زمان ۱۰۶.۵۴ میلیون مترمکعب بود که اکنون به ۹۵.۵۸ میلیون متر مکعب کاهش یافته است.

آغاز فعالیت نخستین ارکستر مجلسی در لرستان

 فعالیت رسمی نخستین ارکستر مجلسی این استان با هدف اجرای قطعات ارکسترال آهنگسازان و قطعه‌های فاخر موسیقی آغاز شد.

مردم هنرپرور لرستان با فعالیت ارکستر مجلسی استان با قابلیت های بی بدیل موسیقی در قالب سازهای ارکستر بیشتر آشنا می شوند.

اکنون نوازنده هایی از شهرستان های خرم آباد، بروجرد و قزوین این ارکستر را همراهی می کنند که از برترین نوازنده های رشته خود محسوب می شوند. اولین فعالیت این ارکستر، قطعه «باران» اثری از استاد کیهان کلهر با صدای ماندگار زنده یاد استاد محمدرضا شجریان در حال تنظیم است که بصورت بی کلام با همراهی تکنوازی تار نواخته می شود.

اجرای طرح تحولی " مدرسه خوانا" در ۱۴۵ مدرسه ابتدایی استان

اجرای طرح " مدرسه خوانا" برای پنج درصد مدارس استان در قالب بسته تحول آموزشی و ارتقای مهارت های چهارگانه زبانی با عنوان خواندن، نوشتن، گوش دادن و صحبت کردن در دستورکار آموزش ابتدایی قرار گرفته است.

اجرای این طرح دی ماه همزمان با سراسر کشور در مدارس استان آغاز شده است، طرح "مدرسه خوانا" یکی از بسته های تحولی و مهارت‌آموزی دانش آموزان است که علاوه بر مهارت های چهارگانه، آداب زندگی شامل مهارت ادب، جرات ورزی و مسولیت پذیری را در دانش آموزان تقویت می کند.

توزیع ۲۴ هزار بسته معیشتی اهدایی مقام معظم رهبری

۲۴ هزار بسته معیشتی و۸۰۰ دستگاه بخاری و آبگرمکن و ۱۰ سری جهیزیه اهدایی دفتر مقام معظم رهبری در قالب رزمایشی در استان توزیع شد.

در بحث بسته های غذایی در مرحله اول، دوم و سوم، بیش از ۱۹۷ هزار بسته غذایی به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد تومان بین نیازمندان و مددجویان امداد توزیع شده است.

۲ انتصاب در لرستان

"منوچهر گودرزی" طی حکمی از سوی عادل دهدشتی معاون فرهنگی، اجتماعی و امور استان‌های سازمان تامین اجتماعی، به عنوان سرپرست اداره‌کل لرستان معرفی و منصوب شد.

منصور شرفی از ۳۰ آذرماه ۹۹ سرپرست اداره کل تامین اجتماعی لرستان بود.

رییس هیات قایقرانی لرستان با برگزاری انتخابات و تشکیل مجمع قایقرانی استان نیز هفته گذشته انتخاب شد.

در این مجمع که با حضور نماینده فدراسیون قایقرانی ، سرپرست اداره ورزش و جوانان لرستان برگزار شد ، هومن صارمیان به عنوان رییس هیات قایقرانی استان معرفی شد.

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha