۱۸ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۰۸
کد خبرنگار: 2154
کد خبر: 84213031
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

برگزاری انتخابات فلسطین در هاله‌ای از ابهام قرار دارد

تهران – ایرنا – یک تحلیلگر فلسطینی می گوید : تمامی اقشار اجتماعی و گروه های سیاسی فلسطینی نسبت به برگزاری انتخابات فلسطین در سطوح سه گانه آن یعنی پارلمانی ، ریاست و شورای ملی در موعد مقرر شک و تردید دارند و برگزاری انتخابات همچنان در هاله‌ای از ابهام قرار دارد.

به گزارش روز شنبه تارنمای خبری فلسطینی " کل یوم " ، مصطفی یوسف اللداوی تحلیل گر و کارشناس سرشناس فلسطینی با انتشار مقاله ای ضمن اعلام این مطلب افزود: این در حالی است که جو انتخاباتی آغاز شده و اقدامات رسمی اتخاذ شده و کمیته عالی انتخابات تشکیل شده و دادگاه انتخابات و حوزه اختیاراتش مشخص شده و اقدامات لازم جهت انتشار اطلاعات موردنیاز و فهرست های انتخاباتی آغاز شده است.

وی خاطرنشان کرد : علیرغم هیاهوی برپا شده در این خصوص و آمادگی های اتخاذ شده تمامی فلسطینیان در مورد برگزاری انتخابات به شدت شک و تردید دارند و معتقدند که ممکن است از برگزاری انتخابات صرف نظر شده و یا به طور کلی تغییر یابد و یا فقط بخشی از آن به اجرا درآید . فلسطینیان در گذشته شاهد موارد بسیاری از این دست بوده اند که به عنوان مثال می توان به لغو انتخابات اخیر شوراهای شهر اشاره کرد زیرا ناظران و برگزار کنندگان انتخابات تنها بر اساس منافع خویش و اهداف موردنظرشان اقدام به برگزاری انتخابات می کنند اما اگر متوجه شوند که این انتخابات نمی تواند به اهداف موردنظرشان تحقق ببخشد و یا آنکه نتایج عکس آنچه که می خواهند ، در پی داشته باشد، در آن صورت خود را مجبور به برگزاری آن نمی بینند بلکه خود را مجبور به لغو آن می بینند زیرا این امر برای آنها از ریسک کردن و شرط بستن بسیار بهتر است.

اللداوی ابراز داشت: افکار عمومی در فلسطین به خوبی با این سناریوها و احتمالات آشنا است زیرا از نظر برگزارکنندگان انتخابات نباید منجر به پیروزی جریان مقاومت و شکست جریان سازشکار شود و به هیچ وجه نباید تجربه به دست آمده در سال ۲۰۰۶ بار دیگر تکرار شود که طی آن جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس پیروز میدان بود.

به گفته اللداوی انتخابات در فلسطین بسیار حساب شده و برنامه ریزی شده پیش می رود و ملت فلسطین در همین رابطه مورد آزمایش قرار می گیرند و به آنها وعده ارائه خدمات سریع و وعده های بسیاری عرضه می شود .

این تحلیل گر مسائل سیاسی در همین رابطه با اشاره به دخالت های خارجی عربی و بیگانه علنی و غیرعلنی و تهدیدهای واقعی و فرضی و هشدارهای رسمی داخلی و خارجی خاطرنشان کرد: هدف از موارد یاد شده آن است که انتخابات نتایج موردنظر را با خود به همراه بیاورد و پیروزی افراد موردنظر در آن تضمین شود و در انتخابات نباید جریان های مقاومت پیروز شوند .

اللداوی معتقد است که برگزاری انتخابات در فلسطین تضمین شده نیست زیرا نه جامعه بین الملل و نه کشورهای عربی و یا بیگانه بر آن نظارت دارند و انتخابات تنها در صورتی برگزار می شود که محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نسبت به برگزاری آن متقاعد شود اما اگر از نتایج احتمالی انتخابات بترسد از برگزاری آن صرف نظر خواهد کرد.

وی اظهار داشت: برخی معتقدند که محمود عباس از سوی کشورهای اروپایی برای برگزاری این انتخابات تحت فشار قرار دارد تا با برگزاری آن مشروعیت خود را تمدید نماید و ارائه کمک های مالی از سوی غربی ها به دولت متبوع وی ادامه یابد.

اللداوی در پایان مقاله خود نوشت : فلسطینیان امیدوارند که انتخابات در زمان تعیین شده برگزار شود زیرا از زمان برگزاری آن زمان بسیاری گذشته است و تحت هر شرایط این انتخابات باید برگزار شود.

۱۴۸۷

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha