راهیابی ۲۰ اثر صنایع دستی استان مرکزی به جشنواره فجر راه یافت

معاون صنایع ‌دستی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی از راهیابی ۲۰ اثر و دست ساخته به پنجمین جشنواره فجر خبر داد.

به‌گزارش روابط ‌عمومی اداره کل میراث ‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌ دستی استان مرکزی، "قاسم کاظمی "روز شنبه افزود: ۲۰ اثر صنایع دستی هنرمندان استان در رشته‌های کنده‌کاری روی سنگ،  مشبک فلز، چاقو سازی، کنده‌کاری روی چوب، منبت مشبک چوب، سفال و سرامیک، قلمزنی، نقاشی گل ‌و مرغ، سوخت معرق‌چرم و میناکاری به پنجمین جشنواره سراسری فجر راه ‌پیدا کردند.

وی بیان داشت: استان مرکزی در سه دوره برگزاری این جشنواره، شرکت کرده بود که در سال گذشته به ۶ هنرمند برگزیده، نشان سرو سیمین جشنواره اهدا شد و  همچنین دوره قبل  آقای باباخانی در رشته قلمزنی و اقای خورشیدی در رشته مشبک فلز موفق به کسب نشان برتر در این جشنواره شدند.

کاظمی بیان کرد: در این دوره نیز با حضور ۲۰ اثر از هنرمندان استان در جشنواره حضور پیدا کردیم و امید است که در چند رشته موفق به کسب نشان برتر شویم.

معاون مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی اظهار داشت: پنجمین جشنواره فجر صنایع‌دستی با هدف به نمایش گذاشتن آخرین دستاوردهای صنایع‌دستی و هنرهای سنتی ایران، آشنایی با هنرمندان جوان، کشف استعدادهای نو در عرصه صنایع‌دستی و ارتباط با هنرمندان از تاریخ ۲۰ بهمن تا ۱۰ اسفند در محل موزه ملی دوره اسلامی در حال برگزاری است و آثار هنرمندان صنایع دستی استان مرکزی در کنار آثار هنرمندان ۳۱ استان کشور در این جشنواره به نمایش درآمده است.
کاظمی یادآور شد: آیین اختتامیه جشنواره با حضور دکتر مونسان، وزیر میراث‌فرهنگی،گردشگری و صنایع‌دستی برگزار خواهد شد و به برگزیدگان نهایی این جشنواره نشان سرو سیمین و لوح تقدیر از سوی معاونت صنایع‌دستی کشور اهدا می شود.

بیش از ۲ هزار جاذبه گردشگری در استان مرکزی شناسایی شده که ۸۷۳ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha