انقلاب اسلامی انتخابات را به محور تعیین سرنوشت مردم تبدیل کرد

مشهد- ایرنا- سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: پس از پیروزی انقلاب اسلامی انتخابات، محور اصلی تعیین سرنوشت مردم در کشور شد.

محمد علی نبی‌پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی ۴۲ سال گذشته مردم خراسان رضوی ۳۵ مرتبه پای صندوقهای رای رفته‌اند و به طور متوسط ۶۳ درصد مردم در انتخابات‌ یاد شده مشارکت کرده اند البته این نرخ مشارکت در انتخابات مختلف بین ۴۰ تا ۸۰ درصد متغیر بوده است.

وی ادامه داد: در انتخابات مجلس شورای اسلامی، ریاست جمهوری و خبرگان رهبری، خراسان رضوی به دلیل تعداد آرا و نمایندگان منتخب همیشه تاثیرگذار بوده است.

سرپرست معاونت سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی گفت: از سوی دیگر در انتخابات شوراها این فرصت در کشور ایجاد شد تا تعداد افراد دخیل در تصمیم گیری‌ها بیشتر شوند و مشارکت مردم به واسطه انتخاب شهرداران و دهیاران افزایش یابد و مردم از این طریق نقش بیشتری در عمران مناطق شهری و روستایی داشته باشند.

نبی پور افزود: هم اکنون مردم در چارچوب انتخابات در مدیریت بیش از ۸۰ شهر و سه هزار و ۴۰۰ روستا به صورت مستقیم و غیرمستقیم نقش آفرینی دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha