مدیرکل فرهنگی وزارت علوم: مهارت افزایی، سیاست نظام آموزشی شود

مشهد- ایرنا- مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: درصورتی که سیاست آموزشی مهارت افزایی به سیاست موجه نظام آموزشی در دانشگاه‌ها تبدیل شود به طور قطع برکات خوبی نصیب کشور خواهد شد.

محمد مهدی عسکری در آئین اختتامیه دهمین جشنواره دانشگاهی "حرکت" در دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در این راستا هم اکنون در نسل دوم انجمن های علمی دانشجویی کشور، مهارت آموزی و بازار کار را باید ترسیم کرد ایده‌ای که مخالف دیدگاه مسلط در مجامع دانشگاهی کشور با اقتصاد نفتی است.

وی ادامه داد: پیش از این در خصوص بازار کار برای دانشگاهیان این دیدگاه حاکم بود که دانشجو پس از دانشگاه به صورت پیش فرض به یک پست و صندلی منتقل می شود اما اکنون شاهد هستیم بخشی از توسعه یافتگی جوامع توسعه یافته به واسطه اصلاح این دیدگاه در زمینه بازار کار دانشگاهیان رخ داده است.

مدیرکل فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: درصورتی که اساتید دانشگاه، نقش راهبردی خود را به نحو مقتضی در این زمینه ایفا کنند در آینده شاهد خواهیم بود ایفای نقش راهبردی دانشگاه در سطح جامعه محقق خواهد شد.

عسکری همچنین جشنواره ملی "حرکت" را تجلی فعالیتهای انجمن های علمی دانشجویی کشور دانست و افزود: برای نقش آفرینی و کنشگری بیشتر این انجمن‌ها بخش های "دیده شو" و "انجمن پویا" را به این جشنواره ملی اضافه کردیم و علاوه بر اینها زمینه مشارکت پارکهای علم و فناری را برای بهره گیری این انجمنها از ایده های خلاقانه دانشجویی فراهم کردیم.

دبیر جشنواره دانشگاهی حرکت دانشگاه فردوسی نیز به خبرنگار ایرنا گفت: در حال حاضر ۶۵ انجمن علمی دانشجویی در قالب رشته‌های دانشگاهی متناظر در دانشگاه فردوسی مشهد فعال هستند.

امیر حجتی افزود: امروز دهمین جشنواره دانشگاهی حرکت در این دانشگاه با هدف معرفی برگزیدگان در ۶۵ انجمن علمی چهار حوزه علوم انسانی، فنی و مهندسی، هنر و معماری و کشاورزی و دامپزشکی برگزار شد.

وی ادامه داد: علاوه بر قدردانی از ۱۰ گزینه برتر در هر رده علمی، شامل انجمن برتر، مجله علمی برتر و مواردی مانند آن، منتخبان، مجوز حضور در سیزدهمین جشنواره ملی "حرکت" که ماه آینده برگزار خواهد شد را نیز دریافت کردند.    

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha