۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 2084
کد خبر: 84214846
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

منطقه شکارممنوع طالو شیربند دامغان به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت

سمنان- ایرنا- رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان گفت: طی تصمیم شورای عالی محیط زیست کشور، منطقه شکارممنوع طالو و شیربند این شهرستان از منطقه شکار ممنوع به منطقه حفاظت‌شده ارتقا یافت.

علی آذرپور روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: با پیگیری‌های انجام شده و طرح موضوع در جلسه شورای عالی محیط زیست، منطقه شکار ممنوع طالو و شیربند دامغان با مساحت ۹۰ هزار هکتار با شرایط زیستی بی نظیر به منطقه حفاظت شده تغییر کرد. 

وی ادامه داد: این منطقه بین زیستگاه‌های دشتی در شمال و شرق دامغان، دارای کوهستان های مرتفع کلاریز و طزره و جنگل‌های هیرکانی دارای تنوع زیستی غنی و متنوع است که به‌همین علت از منطقه شکارممنوع به منطقه حفاظت شده ارتقا یافت.

آذرپور اضافه کرد: ارتقای این منطقه، اقدامی مفید و اساسی در راستای حفظ و بهبود شرایط زیست محیطی آن است که می‌تواند گام مثبت در جهت حفاظت بیشتر از این زیستگاه‌ ارزشمند باشد. 

رییس اداره حفاظت محیط زیست دامغان خاطرنشان کرد: پوشش گیاهی مناسب، شرایط آب و هوایی و اقلیمی منطقه و تلاش شبانه روزی ماموران و محیط بانان سبب شد تا این منطقه شکارممنوع همه شرایط را برای ارتقا به منطقه حفاظت‌شده به دست آورد.

به گزارش ایرنا، مناطق چهارگانه محیط زیست شامل پارک‌های ملی، آثار طبیعی ملی، پناهگاه‌های حیات وحش، مناطق حفاظت‌شده است که این مناطق شامل محدوده های طبیعی با ارزش زیست‌محیطی و جزو سرمایه های ملی هستند که همه آن ها تحت نظر سازمان حفاظت محیط زیست ایران اداره می شوند.

منطقه سفید کوه آرسک به عنوان منطقه شکارممنوع و طالو شیربند از جمله مناطق حفاظت شده دامغان است که آهو، پلنگ، کفتار، گربه کاراکال، گربه وحشی، گرگ و شغال در مناطق دشتی و پرنده های شکاری هوبره، عقاب طلایی و شاهین بحری در مناطق دامغان زیست دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha