شهردار تهران مصوبه حفاظت از میراث معاصر را دنبال کند

تهران- ایرنا -رییس کمیته معماری و طرح های شهری شورای اسلامی شهر تهران از شهردار تهران خواست شخصا نسبت به اجرای مصوبه حفاظت از میراث معماری معاصر اقدام کند.

به گزارش ایرنا علی اعطا روز یکشنبه در جریان دویست و هفتادمین جلسه شورای شهر با اشاره به مصوبه الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه حفاظت از میراث معماری معاصر شهر تهران در تاریخ ۲۱ اردیبهشت ماه امسال گفت: به موجب این مصوبه مقرر شده بود شهرداری تهران در یک بازه زمانی ۲ ماهه مجموعه‌ای از اقدامات را انجام دهد.

وی گفت: مقرر بود شهرداری تهران با رویکردهایی از جمله سیاست‌های مالی و کالبدی و بهره برداری، جهت حفاظت از این آثار، پیگیری ثبت برخی از این آثار در فهرست میراث فرهنگی، تهیه بانک اطلاعاتی و مسائلی از قبیل حق انتقال توسعه، لایحه را ارائه دهد.
اعطا با بیان اینکه اقداماتی در  سازمان نوسازی در این خصوص انجام شده است، گفت: با این سرعتی که کار انجام می شود و مهلتی که مصوبه مقرر کرده بود، این مصوبه در این دوره به سرانجام نخواهد رسید.
سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه این مصوبه شورا بر مبنای یکی از راهبردهای طرح جامع تهران است که از لزوم حفاظت از آثار فرهنگی و تاریخی و معاصر پایتخت صحبت می کند، اظهار داشت: یکی از جهت‌گیری‌های این مصوبه حفاظت از بافت‌ها و بناهای ارزشمند معاصر است و موجب شگفتی است که در این دوره که شورای شهر هم به این مسائل گرایش دارد، با اولویت دست چندم به موضوعی در این حد اهمیت برخورد می‌شود.

اعطا ادامه داد: بسیاری از مردم و تشکل‌های مدنی و رسانه‌ها این موضوع را دنبال می‌کنند و تقریباً هر هفته یا هر ۱۰ روز یک بار خبر تخریب بناها و آثار ارزشمند را که هویت کاربردی و منظری شهر را تشکیل می دهند، می شنویم.

وی گفت : برای این بی عملی، سستی و تعلل، اگر  اراده جدی شکل نگیرد، ماه‌های آینده هم سپری می‌شود و این مصوبه که دغدغه این دوره از شورا بوده است، به بایگانی مصوبات ۲۰ سال اخیر شوراهای شهر می پیوندد.

وی از پیروز حناچی شهردار تهران خواست که در رابطه با اجرای این مصوبه تعلل نشود و خود این مصوبه را به طور مستقیم دنبال کند تا به نتیجه برسد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha