۱۹ بهمن ۱۳۹۹، ۱۵:۴۴
کد خبرنگار: 1270
کد خبر: 84220851
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: برندسازی محصولات کشاورزی بوکان ضروری است

مهاباد- ایرنا- فرماندار بوکان گفت: برندسازی محصولات مهم و استراتژیک این شهرستان از ضروریات این بخش اقتصادی مهم است.

محمد امین‌زاده روز یکشنبه در مراسم تجلیل از تولیدکنندگان و بهره برداران نمونه این شهرستان در بخش کشاورزی در سال ۱۳۹۸ افزود: گندم، نخود، چغندر قند و برخی دیگر از محصولات مهم که در این شهرستان تولید می‌شود از محصولات مهم کشاورزی این شهرستان است که برندسازی آنها می تواند در رونق اقتصادی منطقه نقشی موثر داشته باشد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد بسترهای مناسب به منظور  رونق کسب و کار در این شهرستان ادامه داد: در بوکان در بخش های مهم از جمله صنعت، گردشگری و بخصوص کشاورزی ظرفیت های نهفته ای وجود دارد که باید آنها را در این بخش به بالفعل برسانیم و این امر با مشارکت مسوولان و مردم امکان پذیر است.

 فرماندار بوکان برند اصلی بوکان را کشاورزی اعلام کرد و گفت: این شهرستان با داشتن اراضی خوب و مستعد کشاورزی بخصوص در تولید محصولات مهم و استراتژیکی مانند گندم و چغندر قند و دیگر محصولات می تواند با استفاده از امکانات و پتانسیل نیروی انسانی متخصص در این بخش فعالتر عمل کند.

وی بر ایجاد روحیه بیشتر کار در جامعه تاکید و اضافه کرد: همه مرد و مسوولان باید در این راستا تلاش کرده  و از توانمندی های همدیگر در راستای توسعه همه جانبه این شهرستان استفاده بیشتری کرد.

توسعه بخش کشاورزی نیاز به مصرف کود در بوکان را افزایش داده است

مدیر جهاد کشاورزی بوکان در این مراسم گفت: با توجه به توسعه اراضی زیرکشت میزان کود اختصاص یافته به این شهرستان برای اراضی تحت پوشش کفاف نکرده و درخواست ۱۲ هزار تِن کود برای شهرستان داریم که مسوولان باید به این امر توجه داشته باشند.

انور امینی‌خواه با بیان اینکه تاکنون هفت هزار تُن کود موردنیاز دریافت شده است افزود: این مقدار کود کفاف اراضی زیر کشت محصولات کشاورزی این شهرستان را نمی کند.

وی از کمبود سوخت برای ماشین آلات کشاورزی نیز انتقاد کرد و گفت: به دلیل افزایش ماشین آلات بخش کشاورزی سوخت اختصاص یافته به شهرستان نیز کافی نبوده و باید سهمیه سوخت شهرستان افزایش داده شود.

در این مراسم از هفت نفر از کشاورزان این شهرستان که در بخش‌های تولید جو دیم، پرورش گوسفند، تولید کلزا، شرکت تعاونی روستایی، تولید محصول سالم، مجری انتقال آب با لوله و تولید گندم  نمونه های استانی شده بودند تجلیل شد.

 بوکان با ۱۱۰ هزار هکتار اراضی قابل کشت یکی از قطب های مهم کشاورزی استان آذربایجان‌غربی به شمار می رود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha