مرکز ارزیابی، سلامتی و تندرستی در دانشگاه پیام نور افتتاح می‌شود

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور از راه‌اندازی مرکز ارزیابی، سلامتی و تندرستی در سازمان مرکزی و دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از دانشگاه پیام نور، محمدهادی امین ناجی، از احداث سه زمین چمن مصنوعی در دانشگاه‌های پیام نور مرکز سنندج، نورآباد لرستان و شازند استان مرکزی خبر داد و گفت: این سه پروژه در اوایل سال آینده به بهره برداری می‌رسد.

وی افزود: چهارمین دوره مسابقات آنلاین اطلاعات عمومی ورزشی دانشگاه پیام نور از ابداعات و محصول دوره شیوع کرونا بود که نقشی بسیار مثبت در تقویت آگاهی دانشجویان و خانواده‌ها داشت.

معاون فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه پیام نور با تاکید بر سیاست توسعه ورزش همگانی، از راه اندازی مرکز ارزیابی، سلامتی و تندرستی در سازمان مرکزی و دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

به گزارش ایرنا، اهداف مرکز علمی ارزیابی تندرستی، ساختار ترکیب بدن و مشاوره ورزشی پایش سلامت دانشجویان، دانش ­آموزان و کلیه اقشار جامعه، اندازه گیری و ارزیابی ترکیب بدن، توصیه های لازم جهت کنترل وزن و ارائه برنامه های تمرینی متناسب با شرایط جسمانی، سن و جنس، ارزیابی های ساختار قامتی و اسکلتی و شناسایی ناهنجاری های اسکلتی، شناسایی، رفع و اصلاح ناهنجاری های اسکلتی با ارائه برنامه تمرینی مناسب و ارزیابی های تندرستی، فیزیولوژیک و آمادگی جسمانی و ارائه برنامه تمرینی مناسب است.

در این مرکز، مواردی همچون وضعیت تندرستی و آمادگی جسمانی، وضعیت ترکیب بدن (مقدار توده عضلانی، چربی، استخوانی و مایعات بدن) و وضعیت ساختار اسکلتی و قامتی (وضعیت ناهنجاری‌های ستون فقرات، زانوها و کف پا) به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و سپس با توجه به شرایط افراد توصیه های لازم جهت انجام فعالیت های بدنی مرتبط، به منظور اصلاح عادات حرکتی و رعایت رژیم غذایی خاص با تاکید بر تهیه پرونده تندرستی برای هر فرد ارائه می­ شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha